آفتاب
شیخ نعیم قاسم:

حمله عربستان به یمن اشتباهی استراتژیک است

حمله عربستان به یمن اشتباهی استراتژیک است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن و دخالت در امور داخلی این کشور را "اشتباهی استراتژیک" خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شیخ نعیم قاسم در یک گفت و گوی تفصیلی با آسوشیتدپرس حملات هوایی عربستان سعودی به یمن را یک "نسل کشی" توصیف کرد و گفت: عربستان سعودی بهای سنگینی را بابت دخالت در امور داخلی یمن پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: اتفاقی که در یمن در حال رخ دادن است، جنایتی است که نمی توان آن را نادیده گرفت. به گفته معاون دبیرکل حزب الله، عربستان در یمن دست به نسل کشی زده و حزب الله نمی تواند در برابر این مساله ساکت بماند.

معاون سید حسن نصرالله با تاکید بر این که حمله به یمن بر مسائل داخلی در عربستان تاثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: عقل حکم می کند که از دخالت در امور داخلی یمن اجتناب کنیم و راه درست که درخواست برای گفت و گو میان جناح های سیاسی و مخالف است را دنبال کنیم.

شیخ نعین قاسم خواستار خویشتن داری سعودی ها شده و از آنها خواست حملات هوایی به یمن را متوقف کنند. گفتنی است عربستان سعودی طی هفته های گذشته و در حمایت از عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن، مواضع نیروهای مردمی را بمباران کرده است.

کد N789631

وبگردی