آفتاب
تجمع در برابر سفارت عربستان؛

سلیمی‌نمین: بی‌لیاقتی آل‌سعود را در مجامع بین‌المللی مطرح کنیم

سلیمی‌نمین: بی‌لیاقتی آل‌سعود را در مجامع بین‌المللی مطرح کنیم

رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: به لحاظ تاریخی آل سعود پیش از این نیز سابقه لشکرکشی به یمن را داشته است و این لشکر کشی منجر به تجزیه یمن شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) عباس سلیمی نمین در جمع دانشجویان بسیجی تجمع کننده در برابر سفارت عربستان در تهران با بیان این‌که «به محض این‌که یمن در مسیر وحدت و استقلال قرار می‌گیرد آل سعود از این موضوع احساس خطر می‌کند» ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کشورهایی که در مسیر ندای انقلاب اسلامی حرکت کرده‌اند عزت همراه آن‌ها بوده است؛ چنان‌که می‌بینید ملت لبنان با حرکت در مسیر ندای انقلاب اسلامی اکنون دچار چه عزتی در منطقه است ولی شیوه‌ها و راه‌حل‌هایی که آل سعود به کار برده جز تحقیر برای ملت‌های مسلمان ره‌آوردی نداشته است. این در حالی است که ایران برای ملت‌های مسلمان ایستادگی و عزت بوجود آورده است.

وی معتقد است: آن‌چه امروز تحت تاثیر انقلاب اسلامی در یمن شاهد هستیم دفاع از تمامیت ارضی در یمن توسط مردم این کشور است، ولی دشمنان یمن می‌خواهند یمن را تجزیه کنند در حالی که ملت یمن به دنبال این است که به عزت دست پیدا کند.

وی با بیان این‌ اعتقاد که «ما امروز برای این‌که بتوانیم ندای انقلاب اسلامی را همچنان به ملت‌های مسلمان منتقل کنیم حضورمان در حج امری ضروری است.» گفت: آیا واکنش در برابر جنایت‌های آل سعود واقدام ناشایستی که آن‌ها در مورد دو نوجوان ایرانی انجام دادند عدم حضور در سرزمین وحی است؟ یا ما می‌توانیم با شیوه‌های مختلف عدم توانمندی این طایفه برای اداره حرمین شریفین را به مجامع جهانی اعلام کنیم؟ ما می‌توانیم مشکلاتی را که برای ملت‌های مسلمان در ایام حج توسط عاملان سعودی ایجاد می‌شود را جمع‌آوری کنیم و آن را در مجامع بین‌المللی مطرح کنیم . موضوع عدم توانمندی وبی‌لیاقت آل سعود برای اداره حرمین شریفین را یک صدا همراه با دیگر کشورهای مسلمان در مجامع بین‌المللی مطرح کنیم.

وی تصریح کرد: آن‌چه اتفاق می‌افتد صرفا محدود به ایران نیست و همه ملت‌های مسلمان اعم از شیعه و سنی از عملکرد سعودی‌ها در ایام حج ناراحت هستند؛ اگرچه ممکن است صدای‌شان بلند نشود. سعودی‌ها با همه فرق اسلامی در تقابل هستند و برخوردهای تحقیرآمیزی با ملت‌های اسلامی دارند.

رییس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با بیان این‌که «اثبات عدم توانمندی سعودی در اداره حرمین شرفین با همکاری دیگر ملت‌های مسلمان کار دشواری نیست» اظهار کرد: سرنوشت آل سعود قطعا مانند سرنوشت صدام خواهد بود. کسانی که به ملت‌های مسلمان خیانت می‌کنند قطعا سرنوشتی غیر از سرنوشت صدام نخواهند داشت. آن‌ها با تحریک صهیونیست‌ها علیه جهان اسلام فعالیت می‌کنند و این چیزی جز خفت برای آن‌ها به بار نخواهد آورد.

در این تجمع هم‌چنین شعارهایی چون مرگ بر آل سعود، لعنت‌الله علی آل سعود، هیهات منه الذله، لبیک یا حزب الله، ایرانی می‌میرد ذلت نمی پذیرد،‌ سفارت سعودی تعطیل باید گردد، از سوی تجمع کنندگان سرداده می‌شد.

تعدادی از تجمع کنندگان نیز بر روی دیوارهای ساختمان‌های اطراف سفارت شعارهایی علیه رژیم آل سعودی نوشتند.

در هنگام برگزاری این تجمع نیروی انتظامی که برای تامین امنیت حضور داشت از تجمع کنندگان خواست که مراقب حاشیه‌هایی باشند که برخی می‌خواهند در این تجمع بوجود آورند.

در پایان تجمع نیز نیروی انتظامی از دانشجویان خواست که سریع محل را با آرامش ترک کنند.

در این تجمع همچنین پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.

دراین تجمع تعدادی از دانشجویان یمنی که در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند نیز به جمع تجمع‌کنندگان پیوستند.

انتهای پیام

کد N789556

وبگردی