آفتاب
روحانی در جمع دانشجویان تهرانی:

ملت ایران با آل سعود کنار نمی‌آید/ مبارزه ادامه دارد

ملت ایران با آل سعود کنار نمی‌آید/ مبارزه ادامه دارد

کارشناس تاریخ معاصر با بیان اینکه ملت ایران هیچ‌گاه رژیم سعودی را یک رژیم اسلامی نمی‌شناسد، گفت: ما هیچ‌گاه با آل سعود کنار نمی‌آییم و راه مشترکی با این رژیم نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، کارشناس تاریخ معاصر عصر امروز در جمع دانشجویان تجمع‌کننده در مقابل سفارت عربستان در تهران که در اعتراض به جنایات آل سعود برگزار شد، با بیان اینکه مساله رژیم سعودی موضوع جدیدی نیست، اظهار داشت: از زمانی که استکبار جهانی با جنگ های صلیبی به صحنه آمد، احساس کردند که باید با شگردهای مختلفی با اسلام مقابله کنند، و یکی از آن شگردها این بود که افراد مزدور و وابسته را در جهان اسلام رخنه بدهند.

وی با بیان اینکه استکبار در میان شیعیان «بهائیت» و در میان اهل سنت «وهابیت» را ترویج کردند، تصریح کرد: این در حالی بود که نه «بهائیت» ربطی به شیعه داشت و نه «وهابیت» ارتباطی با مذهب اهل سنت داشت، اما اینها بوجود آمدند تا در خدمت نقشه های استعمار انگلیس باشند.

این کارشناس تاریخ تاکید کرد: استعمار انگلیس خوب می دانست که رژیم صهیونیستی بدون نگهبان نمی تواند سرپا بماند، به همین دلیل در اطراف فلسطین اشغالی گماشتگانی را به کار گرفتند که آل سعود در عربستان از نمونه های آنها بوده اند.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: تلاش رژیم سعودی از آن زمان تاکنون این بوده است که امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کند و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حتی یک لحظه از توطئه علیه جمهوری اسلامی کوتاهی نکردند.

وی افزود: رژیم آل سعود در جنگ تحمیلی نیز میلیاردها دلار خرج رژیم صدام کرد و حجاج ایرانی را نیز در حج سال ۶۶ به جرم اینکه علیه آمریکا و انگلیس شعار می دادند، به خاک و خون کشیدند.

این کارشناس تاریخ با بیان اینکه رژیم سعودی یک رژیم فاسد و ملحد و بی‌اعتقادترین رژیم در تاریخ عربستان سعودی است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) می‌فرمودند فرقی میان محدرضا پهلوی و صدام آمریکایی و سران مرتجع عربستان در اسلام‌زدایی نیست؛ امام رسما اعلام کردند که کلیدداران کنونی کعبه نیابت میزبانی میهمانان خداوند را ندارند و جز تامین منافع آمریکا و اسرائیل کاری از دستشان برنمی آید.

مبارزه ما با رژیم آل سعود مقطعی نیست و ادامه می‌یابد

این کارشناس تاریخ معاصر در ادامه با طرح این سوال که آیا باید برای مبارزه با رژیم سعودی از رفتن به حج بازبمانیم، تاکید کرد: پاسخ این سوال منفی است و رفتن به حج در صورتی که شرایط فراهم باشد و امنیت تامین شده باشد، واجب است، اما این بدان معنا نیست که ما با رژیم سعودی که یک رژیم ضد اسلامی است، کنار بیاییم و آنها را برادران خود بنامیم.

وی تصریح کرد: ما با رژیم سعودی راه مشترکی نداریم؛ وهابی ها دشمنان اسلام اند و برادران شیعه و سنی همگی از این رژیم نفرت دارند، بنابراین مبارزه ما با این رژیم مقطعی نیست و باید ادامه یابد.

روحانی ادامه داد: مبارزه با این رژیم را امام(ره) ترسیم کردند، اما کسانی که به راه امام(ره) خیانت کردند، این مساله را فراموش کردند؛ ملت ایران با رژیم سعودی و صهیونیستی راه مشترک ندارد، اما به مناسک خودش ادامه می دهد؛ در عین حال عده ای به دنبال این هستند که از این مساله سوءاستفاده کرده و موضوع حج را به چالش بکشند.

این کارشناس تاریخ ادامه داد: این افراد که مدعی غیرت هستند، چطور در برابر رفتن به کشورهایی مثل امارات و فساد در این کشورها غیرتشان گل نکرده است!؟ این افراد به دنبال تعطیلی اصل حج هستند و کسانی هستند که در زمان رژیم شاه رفتن به حج را مسخره می کردند و حالا بهانه به دستشان افتاده است.

وی خاطر نشان کرد: عده ای نیز به دنبال این هستند که مبارزه با آل سعود را مبارزه عرب و عجم نشان دهند و القای نژادپرستی کنند؛ در حالی که ملت های عرب و غیرعرب منطقه در راه مبارزه با این رژیم فاسد به پا خاسته‌اند.

کسانی که آل سعود را بال اسلام می‌دانند، آخوند درباری هستند

این کارشناس تاریخ اظهار داشت: امروز کسانی که در کشور ما به اسم روحانی و آخوند تلاش می کنند تا با رژیم سعودی کنار بیایند و آن را یک بال اسلام در کنار ایران بخوانند، اینها آخوندهای درباری هستند که هیچ نسبتی با اسلام ندارند.

وی تصریح کرد: متاسفیم که امروز برخی کسانی که  عنوان یار امام را با خود یدک می کشند، می گویند که ایران و عربستان دو بال اسلام هستند.

حجت‌الاسلام روحانی تاکید کرد: ملت ایران هیچگاه رژیم سعودی را یک رژیم اسلامی نمی شناسند و همچنان با آن مبارزه می کند.

کد N789548

وبگردی