آفتاب

دردسرهای حضور «بیل کلینتون» به عنوان مشاور انتخاباتی «هیلاری»

دردسرهای حضور «بیل کلینتون» به عنوان مشاور انتخاباتی «هیلاری»

مشاوران انتخاباتی «هیلاری کلینتون» در تلاش هستند تا مشکلات احتمالی ناشی از حضور «بیل کلینتون» به عنوان مشاور انتخاباتی وی در انتخابات ۲۰۱۶ را مهار کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، مشاوران هیلاری کلینتون در تلاشند تا مشکلات احتمالی ناشی از حضور بیل کلینتون همسر وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ را مهار و کمرنگ کنند.

برخی از تحلیلگران اظهارات بیل کلینتون در جریان رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۰۸ آمریکا درباره مخالفت باراک اوباما با جنگ عراق را  از چالش های پیش روی رقابت های انتخاباتی هیلاری می دانند.

بیل کلینتون در سال ۲۰۰۸ بیان داشته بود که مسئله مخالفت باراک اوباما با جنگ عراق بزرگترین افسانه ای بوده است که وی تا آن زمان شنیده است.

تفسیرهای منتشره در رسانه های آمریکایی از آن واقعه، بی احترامی بیل کلینتون به جامعه سیاهپوستان آمریکایی بود که در نهایت موجب از دست رفتن آراء تعداد زیادی از رأی دهندگان رنگین پوست شده بود.

همچنین حضور بیل کلینتون به عنوان همسر و نه به عنوان یک مشاور از دیگر مشکلات پیش روی تیم مشاوران هیلاری کلینتون در رقابت های اتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا قلمداد شد.

بنا بر این گزارش مشاوران هیلاری کلینتون در تلاشند تا از تحت الشعاع قرارگرفتن وی توسط همسرش بیل که چهره شناخته تر و معروف تر است، جلوگیری کنند.

بیل کلینتون در مصاحبه اختصاصی هفته گذشته با مجله تاون سیتی با تأکید بر نقش خود گفته بود: «فکر می کنم من و هیلاری هر دو بر اهمیت این امر واقفیم که او باید به گونه ای به این رقابت سخت وارد شود که گویا پیشتر در هیچ انتخاباتی شرکت نکرده است و با این رویکرد به برقراری ارتباط  با رأی دهندگان اقدام نماید. همچنین برای حصول نتیجه ای رضایت بخش، نقش من باید بیشتر به عنوان مشاور پشت صحنه باشد تا به مسائل انتخابات نزدیکتر باشم.»

کد N789403

وبگردی