آفتاب
محسنی‌اژه‌ای خبر داد

صدور کیفرخواست برای «سیاسی»/پرونده خبرنگار واشنگتن‌پست در مرحله مطالعه وکلا است

صدور کیفرخواست برای «سیاسی»/پرونده خبرنگار واشنگتن‌پست در مرحله مطالعه وکلا است

... سخنگوی قوه قضاییه گفت که بعد از مطالعه پرونده خبرنگار واشنگتن پست توسط وکلا، وقت رسیدگی به آن در دادگاه انقلاب تعیین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری درباره جزئیات احضار دستیار رییس‌جمهور در امور اقلیت‌ها به دادسرای ویژه روحانیت سوال پرسید که محسنی‌اژه‌ای گفت:‌ دادستان ویژه در این خصوص صحبت کردند و چون موضوع مربوط به دادگاه ویژه روحانیت است صحبت دیگری علاوه بر آن ندارم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید چرا با گذشت پانزده ماه از مطرح شدن پرونده میلیاردر نفتی هنوز به آن رسیدگی نشده است، گفت: اینکه تاکنون رسیدگی نشده حرف درستی نیست. در تمام این مدت کار زیادی برای شناسایی اموال، ارزشیابی آنها و تحویل به وزارت نفت انجام شده است؛ لذا از جنبه استیفای اموال دولت نهایت تلاش شده است.

وی گفت: در این زمینه تاکنون امول قابل توجهی در داخل و خارج شناسایی شده و در مرحله قیمت‌گذاری است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به صدور قرار مجرمیت برای متهم این پرونده، گفت: پس از اینکه این قرار مورد نقص واقع شد پرونده برای رفع نقص بازگشت و در مجموع هنوز کیفرخواست صادر نشده است.

محسنی‌اژه‌ای درباره پرونده خبرنگار واشنگتن‌پست نیز گفت: ‌این پرونده در دادگاه انقلاب و در مرحله مطالعه توسط وکلا است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه بعد از مطالعه پرونده توسط وکلا، وقت رسیدگی تعیین می‌شود، گفت:‌ این پرونده صفحات زیادی دارد و من به قاضی گفتم از وکلا بخواهد وقت بیشتری برای مطالعه پرونده بگذارند تا زودتر مطالعه آن تمام شود.

خبرنگاری با اشاره به نابینا شدن برخی شهروندان به خاطر مصرف داروهایی که هولگرام وزارت بهداشت هم بر روی آنها وجود داشته، از برخورد قوه قضاییه در رابطه با عدم نظارت وزارت بهداشت سوال کرد که سخنگوی قوه قضاییه گفت: البته جناب آقای هاشمی وزیر محترم بهداشت انصافا تمام تلاش خود را می‌کنند و حساسیت خوبی دارند اما اینطور نیست که ما با همه تلاش‌ها دیگر نقصی نداشته باشیم. مردم باید به هشدارهایی که وزارت بهداشت می‌دهد به ویژه در رابطه با عمل‌های زیبایی عنایت کنند. وزارت بهداشت هم باید تلاش بیشتری کند تا این مشکلات کمتر شود.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به اهمیت جلوگیری از ورود داروهای قاچاق و اقلام آرایشی، گفت: همه دستگاه‌ها بخصوص ستاد مبارزه با قاچاق و خود قوه قضاییه به ویژه در مواردی که به سلامت مردم مربوط می‌شود باید در سال 94 تلاش بیشتری داشته باشد.

وی همچنین گفت که در رابطه با این پرونده افرادی بازداشت شده و پرونده آنها در حال رسیدگی است.

خبرنگاری با اشاره به اظهارنظر وزارت کشور مبنی بر اینکه مجوزی برای تجمع مقابل سفارت عربستان صادر نشده، وضعیت برگزاری تجمع مقابل سفارت عربستان در روز سه‌شنبه را جویا شد که سخنگوی قوه قضاییه گفت: اگر مجوز وجود نداشته باشد طبیعی است که نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل می‌کند.

خبرنگاری از وضعیت لایحه تخفیف مجازات قاچاقچیان مواد مخدر سوال پرسید که محسنی‌اژه‌ای گفت: مطلقا چنین چیزی نیست و اصلا از سوی قوه قضاییه در این رابطه لایحه‌ای تدوین نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با اتهامات خبرنگار واشنگتن‌پست و افراد دیگری که در داخل کشور با او همکاری کرده‌اند نیز گفت: در مرحله اول چهار نفر در این زمینه تحت تعقیب قرار گرفتند و در حال حاضر من از بیان جزئیات این پرونده معذورم.

وی درباره پرونده حمیدرضا سیاسی نیز گفت: ایشان هم با قرار آزاد شده و کیفرخواست او نیز صادر شده است.

ادامه دارد ...

کد N789370

وبگردی