آفتاب
در پی واکنش قاطع ایران به عربستان،

کولیوند: تعلیق سفر حج عمره تصمیم به موقع و مناسبی بود

کولیوند: تعلیق سفر حج عمره تصمیم به موقع و مناسبی بود

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: تعلیق موقتی سفر حج عمره تصمیم به موقع و مناسبی بود که گرفته شد.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: خوشبختانه این تصمیم به سرعت توسط مسئولین مربوطه گرفته شد چرا که اگر این تصمیم در این شرایط اعلام نمی‌شود امکان ایجاد ابهاماتی برای مردم و نظام وجود داشت.

وی ادامه داد: در دین ما نیز آمده که آبروی مومن همچون خون او می‌ماند و توهینی که به دو زائر ایرانی در فرودگاه جده انجام شده توهینی به یک ملت است و صرف خیانت به دو نوجوان محسوب نمی‌شود.

نماینده مردم کرج در مجلس خاطرنشان کرد: در بحث حج ملاک، کشور عربستان نیست و اماکن مقدسی که در این کشور وجود دارد متعلق به جهان اسلام است بنابراین هیچگاه سفر به این اماکن به طور دائم لغو نمی‌شوند.

کولیوند با تاکید بر اینکه عربستان سعودی باید عذرخواهی کند، تصریح کرد: این کشور باید متخلفین را به اشد مجازات برساند و عربستان باید به نوعی الگوی فرامین اسلامی باشد.

نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان گفت: تصمیم گرفته شده، موقتی است و تا زمانی که افراد متخلف مجازات شوند ادامه پیدا می‌کند و به عنوان یک نماینده مجلس این اقدام را مفید می‌دانم تا شاهد تغییرات جدی در رفتار مسئولین عربستان سعودی باشیم.

انتهای پیام

کد N789357

وبگردی