آفتاب
ابومازن خبر داد؛

فلسطین از مقامات تل‌آویو در دیوان بین‌المللی کیفری شکایت می‌کند

فلسطین از مقامات تل‌آویو در دیوان بین‌المللی کیفری شکایت می‌کند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد این تشکیلات قصد دارد به دلیل اقدامات غیر قانونی گسترده مقامات صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی از آنها در دیوان بین‌المللی کیفری شکایت کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به اقدامات غیر قانونی مقامات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اعلام کرد: قصد داریم از اسرائیل به دلیل ادامه شهرک سازی ها از یک سو و تجاوزهای پی در پی در حق مردم فلسطین از سوی دیگر در دیوان بین‌المللی کیفری شکایت کنیم.

وی افزود: هم اکنون در حال بررسی همه جانبه این اقدام از لحاظ دیپلماتیک هستیم تا بتوانیم دو پرونده از اتهامات مقامات اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی ارائه دهیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بخش دیگری از سخنان خود به توافقنامه صلح با حماس اشاره کرد و گفت: طبق توافقی که با مقامات حماس در غزه داشتیم قرار شد پس از تشکیل دولت وحدت ملی برای برگزاری دو انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برنامه ریزی شود. وی تأکید کرد: هم اکنون منتظر دیدگاه های حماس در خصوص این موضوع هستیم و به محض روشن شدن مواضع این جنبش، این انتخابات ها برگزار خواهند شد.

گفتنی است فلسطین حدود دو هفته پیش به صورت رسمی به عضویت دیوان بین المللی کیفری درآمد. عضویت فلسطین در این دادگاه این امکان را به فلسطینی ها می دهد تا جنایت های رژیم صهیونیستی را در آنجا مطرح و پیگیری کنند.

شایان ذکر است، نتانیاهو در واکنش به عضویت فلسطین در  دیوان بین المللی کیفری اعلام کرده بود که اجازه نمی دهد پای افسران صهیونیست به این دادگاه باز شود.

کد N789294

وبگردی