آفتاب

کاهش تنش‌ها میان ژاپن،‌ چین و کره‌جنوبی با گسترش روابط گردشگری

کاهش تنش‌ها میان ژاپن،‌ چین و کره‌جنوبی با گسترش روابط گردشگری

ژاپن،‌ چین و کره‌جنوبی به صورت مختصر مناقشات منطقه‌ای و تاریخی خود را با یکدیگر کنار گذاشته و در یک گفت‌وگوی بی‌سابقه و سه طرفه درخواست خود را برای ارتقای صنعت گردشگری اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز‌، این سه کشور اعلام کردند که باید تعداد گردشگران تا پنج سال آینده به 30میلیون نفر افزایش یابد. "آیکهیرو اوتا‌"، وزیر گردشگری ژاپن‌ در توکیو با "لی جینزائو‌"، وزیر اداره ملی گردشگری چین و "کیم جونگ دئوک‌"، همتای کره جنوبی خود دیدار کرد.

این دیدار نخستین مورد در چهارسال گذشته محسوب می‌شود و پیش از بازی‌های المپیک زمستانی 2018 در کره جنوبی و المپیک تابستانی 2020 ژاپن برگزار شد.

در گزارش‌های خبری همچنین آمده است‌، این سه وزیر توافق کردند تا تعداد گردشگران را در چین‌، ژاپن و کره جنوبی از 20 میلیون در 2014 به 30 میلیون تا 2020 برسانند.

سه وزیر گردشگری همچنین اعلام کردند که به دنبال به راه انداختن کمپین "از شرق آسیا دیدن کنید" هستند تا به این ترتیب گردشگران بیشتری را از کشورهای مختلف و در جریان بازی‌های المپیک 2018 و 2020 به چین‌، ژاپن و کره جنوبی جذب کنند.

خبرگزاری کیودو نیز گزارش داد‌، این سه وزیر به صورت جداگانه خواستار انجام اقداماتی برای جلوگیری از بروز مشکلات در زندگی روزمره گردشگرانی شدند که به چین‌، کره جنوبی و ژاپن سفر می‌کنند.

مناقشات میان توکیو و سئول بر سر جزایر تحت کنترل کره جنوبی مدت‌هاست که وجود دارد و باعث تنش‌های گاه و بیگاه میان دو کشور می شود.

پکن و توکیو نیز مشکل مشابهی دارند و این مناقشات همزمان با شرکت آن‌ها در هفتادمین سالگرد مراسم پایان جنگ دوم جهانی در روسیه بالا گرفته است.

وزرای امور خارجه سه کشور ماه گذشته میلادی در سئول دیدار کرده و درباره همکاری به منظور برگزاری یک نشست سه جانبه در سطح رهبران در نخستین فرصت به گفت وگو پرداختند اما ناظران می‌گویند چنین نشستی بعید است به این زودی برگزار شود.

انتهای پیام

کد N788951

وبگردی