آفتاب

ملاقات هیات پارلمانی آلمان با وزیر خارجه افغانستان در کابل

ملاقات هیات پارلمانی آلمان با وزیر خارجه افغانستان در کابل

هیاتی از اعضای پارلمان آلمان دیروز (یکشنبه ۲۳ فروردین) برای ملاقات و تبادل نظر با مقامات ارشد افغانستان وارد کابل شد و امروز با وزیر امور خارجه افغانستان دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در کابل، صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغانستان با هیئت پارلمانی آلمان در کابل دیدار و گفتگو کرد.

هیاتی از اعضای پارلمان آلمان به ریاست «نیلز آنن» از اعضای برجسته پارلمان آلمان دیروز (یکشنبه ۲۳ فروردین) برای ملاقات و تبادل نظر با مقامات ارشد افغانستان وارد کابل شد و امروز با وزیر امور خارجه افغانستان دیدار کرد.

نیلز آنن، مشارکت و همکاری های سیزده سال اخیر آلمان و افغانستان را نشانه مناسبات عمیق دوستانه میان مردم و دولت های دو کشوردانسته و گفت: ما اعضای پارلمان جمهوری فدرال آلمان، در شرایطی که برای هر دو کشور اهمیت خاصی دارد به افغانستان آمده ایم تا با مقامات دولت و اعضای شورای ملی این کشور دیدار و ملاقات کرده و پیام تعهد و علاقه مندی دولت و مردم خود را بر ادامه همکاری با افغانستان مجدداً ابراز نماییم.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز با قدردانی از همکاری های المان در عرصه های مختلف اقتصادی، امنیتی و ... افزود: بدون شک، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری فدرال آلمان، از دیرباز دو کشور دوست و همکاران خوب بوده اند، به ویژه همکاری های ارزنده آلمان به افغانستان در بیشتر از یک دهه اخیر پیوندها میان دو کشور  را مستحکم تر ساخته است.

وزیر امور خارجه افغانستان و هیات پارلمانی آلمان در این دیدار در خصوص مسائل منطقه ای و صلح و ثبات در افغانستان بحث و گفتگو کردند.

کد N788936

وبگردی