آفتاب
نشست مسئولان وزارت خارجه با منتقدان و تحلیلگران هسته‌ای

هانی‌زاده: جلسه عراقچی با کارشناسان و منتقدان بسیاری از دل‌نگرانی‌ها را رفع کرد

هانی‌زاده: جلسه عراقچی با کارشناسان و منتقدان بسیاری از دل‌نگرانی‌ها را رفع کرد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: در جلسه‌ای که عراقچی به عنوان یک عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان با کارشناسان و منتقدان این حوزه داشت بسیاری از مسائل توضیح داده شد و در نهایت بیشتر دل‌نگرانی‌هایی که از روند مذاکرات وجود داشت رفع شد.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته تعدادی از مسئولان وزارت خارجه با کارشناسان و تحلیلگران مذاکرات هسته‌ای و به ویژه بیانیه لوزان، خاطرنشان کرد: در این جلسه عراقچی به عنوان عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایران شرح مفصلی از روند مذاکرات هسته‌ای در لوزان و ژنو را ارائه داد.

وی ادامه داد: عراقچی به سوالات زیادی که از سوی کارشناسان و منتقدان مذاکرات مطرح شد پاسخ گفت و مجموعه این دیدار باعث شد تا کارشناسان فهم بیشتر و دقیق‌تری نسبت به مسائل پشت پرده مذاکرات داشته باشند و متوجه شوند که آینده مذاکرات به کجا خواهد کشید.

هانی‌زاده که خود به عنوان یکی از کارشناسان در این نشست حضور داشت، با بیان این‌که به عمده دل نگرانی‌های منتقدان در این نشست پاسخ داده شد، افزود: یکی از این دل‌نگرانی‌ها بحث بازرسی‌های سرزده، فعالیت‌های نطنز و فردو و همچنین آب سنگین اراک بود که با توضیحات عراقچی تا حد زیادی رفع شد.

وی ادامه داد: عراقچی از اعلام نظر و انتقادهایی که برای مذاکرات سازنده باشد استقبال کرد. همچنین تکیه او به رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه تیم مذاکره کننده برای منتقدان و کارشناسان حاضر در نشست بسیار مهم بود.

به گفته وی مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه نیز در این جلسه حضور داشت.

انتهای پیام

کد N788888

وبگردی