آفتاب

انتقاد گروه‌های امدادرسان بین‌المللی از وضع نابسامان غزه

انتقاد گروه‌های امدادرسان بین‌المللی از وضع نابسامان غزه

ائتلاف گروه‌های امدادرسان بین‌المللی اعلام کرد، ساخت و ساز هزاران خانه ویران شده در حملات ارتش اسرائیل به غزه به کندی صورت می‌گیرد و شش ماه پس از وعده 5 / 3 میلیارد دلاری حامیان مالی وضعیت زندگی در غزه وخیم‌تر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، انجمن آژانس‌های توسعه بین‌المللی (AIDA) از جامعه بین‌الملل خواست تا رویکرد جدیدی در قبال غزه اتخاذ کرده و برای لغو محاصره غزه به اسرائیل فشار وارد کند. محاصره غزه از زمان کنترل حماس بر این منطقه در سال 2007 اجرا شده است.

گزارش مذکور با امضای 45 گروه امدادی بر این باورند که تنها مرزهای باز و آتش‌بس بادوام می‌تواند ثبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را در غزه برقرار کند. در غیر این صورت بازگشت به درگیری غیرقابل اجتناب است.

جنگ 2014 اسرائیل علیه جمعیت 8 / 1 میلیونی بسیار مخرب بود و به شهادت بیش از 2200 فلسطینی انجامید که اکثر آنها غیرنظامی بودند.

براساس گزارش، حدود 19 هزار خانه در غزه کاملا تخریب شده و یا آسیب زیادی دیده است. در همین حال 134 هزار خانه دیگر به صورت جزئی آسیب دیده است و قابل سکونت است.

حدود 100 هزار تن همچنان آواره و بی‌خانمان هستند و در مدارس سازمان ملل چادرهایی که روی آوارها بنا شده و یا آپارتمان‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند. کشورهای اهدا کننده مالی و سازمان‌های بین‌المللی در ماه اکتبر وعده دادند که 5 / 3 میلیارد دلار به غزه کمک کنند. اما تاکنون تنها 945 میلیون دلار یا به عبارتی 8 / 26 درصد از این بودجه اختصاص یافته است.

در این گزارش آمده است: شش ماه پس از برگزاری کنفرانس حامیان مالی، تغییرات ملموس اندکی در غزه انجام شده و شرایط زندگی برای زنان، دختران، مردان و پسرها همچنان رو به وخامت گذاشته است.

انتهای پیام

کد N788887

وبگردی