آفتاب

دو نامه سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت درباره حملات تروریستی اخیر به حلب

دو نامه سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت درباره حملات تروریستی اخیر به حلب

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواهان محکوم کردن حملات اخیر تروریست‌ها به شهر حلب و اتخاذ تدابیر بازدارنده‌ برای مقابله با افراد مسلح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در این دو نامه اعلام کرد: شهر حلب روز شنبه در معرض جنایت جدیدی از سوی گروه‌های تروریستی قرار گرفته و افراد مسلح راکت‌هایی را به مناطق "سلیمانیه"، "الشیحان" و صلاح الدین شلیک کردند. در این جنایت 19 غیرنظامی از جمله پنج کودک و 9 زن کشته و بیش از 90 تن از جمله 11 کودک و 17 زن زخمی شدند.

وزارت خارجه سوریه در این نامه آورده است: این جنایت به سلسله جنایت‌های تروریستی علیه ساکنان شهر حلب اضافه می‌شود؛ ساکنانی که همواره در برابر تروریست‌ها پایدار بوده‌اند و این جنایت‌ همزمان با ادامه گردهمایی مسکو 2 میان مخالفان و نظام صورت گرفت که توانستند به توافق بر سر مسائلی برسند.

در این نامه‌ها آمده است: این اقدام پیام واضحی از سوی عربستان، قطر، اردن و ترکیه از طریق مزدورانشان برای به شکست کشاندن راهکار سیاسی است. مخالفان مسلح از سلاح ویرانگر جدید استفاده کرده و همین کشورها این سلاح‌ها را با عنوان (سلاح غیرکشنده) برای تروریست‌ها ارسال می‌کنند که موجب ویران شدن منازل بر سر ساکنان بی‌گناه می‌شود.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرده است: اگر ادامه حمایت مستقیم از تروریست‌های داعش، ارتش آزاد، جیش الاسلام، جبهه النصره، جبهه الاسلامیه، جبهه الانصار، لواء التوحید و احرار الشام نبود هیچ گاه این جنایت‌ها ادامه پیدا نمی‌کرد.

در این نامه‌ها تاکید شده است: اگر حمایت کشورهایی از جمله فرانسه، انگلیس، اردن و آمریکا از تروریست‌ها نبود امروز شاهد این جنایت‌ها نبودیم. برای همین از شورای امنیت و سازمان ملل می‌خواهیم تا این جنایت را محکوم کرده و تدابیر بازدارنده‌ای را برای مقابله با تروریست‌ها اتخاذ کنند.

انتهای پیام

کد N788745

وبگردی