آفتاب

پیکر مرحوم علی اکبر آقایی در زادگاهش آرام گرفت

پیکر مرحوم علی اکبر آقایی در زادگاهش آرام گرفت

پیکر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم و مسئولان در زادگاهش تشییع و در امامزاده برگشاد شهرستان سلماس به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، پیکر مرحوم علی‌اکبر آقایی، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته(یکشنبه) با حضور استاندار آذربایجان غربی، رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، جمعی از نمایندگان مردم استان در مجلس، فرماندهان نظامی استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم شهر سلماس در امامزاده برگشاد این شهرستان آرام گرفت.

قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی در آیین تشییع گفت: امروز استان آذربایجان غربی و شهرستان سلماس فرد متعهد، توانمند و برجسته از هر لحاظ را از دست داد. از این رو درگذشت ایشان، ضایعه‌ای بسیار بزرگ برای مردم استان و سلماس است.

سعادت با اشاره به حضور گسترده مردم در این آیین برای قدردانی از خدمات ارزنده مهندس آقایی، افزود: خدمات این فرد بزرگ تا روز قیامت ماندگار بوده و این بزرگترین خدمتی است که خداوند برای خدمتگزاران خود قرار داده است.

وی افزود: مهندس آقایی در طول دوران مسئولیت نمایندگی خود تا آخرین لحظه برای عمران و آبادانی منطقه به ویژه را‌ه‌اندازی بازارچه مرزی "کوزه‌رش" و نیز منطقه ویژه اقتصادی سلماس تلاش کرد که در آینده نزدیک این زحمات وی مشاهده می‌شود.

سید مهدی هاشمی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: خدمات صادقانه مرحوم آقایی در زمان مسئولیت نمایندگی و قبل از آن، در کشور، استان آذربایجان غربی و شهرستان سلماس باقی خواهد ماند.

هاشمی افزود: امروز مردم قدرشناس سلماس با حضور گسترده خود در این آیین از یکی از افرادی که در سازندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی مؤثر بود، تجلیل کردند؛ چرا که کارایی این مرد بزرگ زبانزد عام و خاص بوده است.

محمد علی‌پور، نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی هم درگذشت این شخصیت بزرگ را ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر برای مجلس شورای اسلامی، استان و سلماس ذکر کرد و گفت: خدمات مرحوم علی‌اکبر آقایی در طول نمایندگی مجلس برای وی یک ذخیره آخرت است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی، امام جمعه سلماس نیز از حضور گسترده مردم در این آیین قدردانی کرد و افزود: خدمت بی‌منت و صادقانه برای مردم از ویژگی‌های آن مرحوم بود که نتیجه این خدمت، امروز با حضور مردم پاسخ داده شد.

مسعود حاجی‌علیلو، فرماندار سلماس در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، 12هزار شهید آذربایجان غربی و 750 شهید سلماس، درگذشت مرحوم علی‌اکبر آقایی را به مردم سلماس تسلیت گفت و اظهار کرد: مرحوم آقایی قبل از اینکه وارد بحث نمایندگی مردم سلماس شود، 12 سال به عنوان معاون پارلمانی وزارت راه و شهرسازی خدمت کرده و پس از آن نیز با رای مردم، 4 دوره به عنوان نماینده مردم راهی مجلس شورای اسلامی شد.

حاجی‌علیلو خاطرنشان کرد: عمر مرحوم آقایی در مجلس برای خدمت به مردم سپری شد و به عنوان یک نماینده ملی در کشور مطرح بود نه یک نماینده استانی یا شهرستانی.

وی افزود: بعد از انتشار خبر فوت این نماینده فقید، بنده و امام جمعه به نمایندگی از مردم شریف سلماس خدمت خانواده وی رسیدیم تا از آنان درخواست کنیم که اجازه دهند وی را در سلماس دفن کنیم؛ چرا که مرحوم آقایی دارای شناسنامه آذربایجان غربی و سلماس است.

فرماندار سلماس افزود: از خانواده مرحوم آقایی تقدیر و تشکر می‌کنیم که اجازه دادند وی را در زادگاهش به خاک بسپاریم و وی را تقدیم آذربایجان غربی و سلماس نمودند.

حاجی‌علیلو همچنین از تمام مسئولین کشوری و لشکری که در پیام‌هایی فوت نماینده سلماس را تسلیت گفتند، تقدیر و تصریح کرد: امیدواریم آرزوها و برنامه‌های مرحوم آقایی در شهرستان از جمله سد دیرعلی، بیمارستان و نیز گشایش مرز با کشور ترکیه و ایجاد بازارچه مرزی مورد توجه همکارانش در مجلس و نیز دولتمردان قرار بگیرد تا روح آن مرحوم آرام گیرد.

مجلس ترحیم نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز امروز در مصلای امام خمینی(ره) شهرستان سلماس برگزار می‌شود.

مرحوم علی‌اکبر آقایی علاوه بر نمایندگی مردم سلماس در دوره‌های ششم، هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی، چندین سال معاونت اداری و مالی وزیر راه و ترابری وقت، کارشناس ارشد نهاد ریاست جمهوری، بازرس ویژه وزیر راه و ترابری، معاون بودجه و امور مجلس وزارت راه و معاون حقوقی و امور مجلس وزارت راه را در کارنامه سنوات خدمتی خود به یادگار گذاشته است.

انتهای پیام

کد N788614

وبگردی