آفتاب

مذاکرات صلح لیبی امروز از سر گرفته می‌شود/ حمله داعش به سفارت مراکش/حفتر در اردن

مذاکرات صلح لیبی امروز از سر گرفته می‌شود/ حمله داعش به سفارت مراکش/حفتر در اردن

در حالی که مذاکرات طرف‌های سیاسی لیبی برای پایان دادن به بحران این کشور امروز (دوشنبه) در الجزایر از سر گرفته می‌شود، منابع لیبیایی از حمله داعش به سفارت مراکش در طرابلس خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، عبدالقادر مساهل، معاون وزیر خارجه الجزایر در امور کشورهای مغرب اسلامی و آفریقا اعلام کرد که دور دوم مذاکرات میان شخصیت‌های سیاسی لیبی امروز (دوشنبه) در الجزایر و با هدف پایان دادن به اختلافات و درگیری‌ها و تشکیل دولت وحدت ملی برگزار می‌شود.

وی افزود: مذاکرات با نظارت سازمان ملل و جهت رسیدن به نقطه نظر مشترک برای حفظ وحدت لیبی و مبارزه با تروریسم برگزار می‌شود و محور مذاکرات مسائل امنیتی و تشکیل دولت وحدت ملی است.

در همین حال منابع لیبیایی اعلام کردند که تروریست‌های داعش بمبی در نزدیکی مقر سفارت مراکش در طرابلس منفجر کردند.

هنوز گزارشی از قربانیان در این حمله منتشر نشده است. مراکش فعالیت دیپلماتیک خود را در طرابلس که تحت سیطره گروه‌های مسلح است به حالت تعلیق درآورده بود.

داعش در صفحه خود در پایگاه اجتماعی توییتر مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت.

شاهدان عینی نیز اعلام کردند که صدای دو انفجار پیاپی را که با استفاده از دو خمپاره آر پی جی مقر سفارت مراکش در منطقه "بن عاشور" را هدف قرار داده بود، شنیدند.

این حمله پس از حمله تروریست‌های داعش به سفارت کره جنوبی رخ داد.

از سوی دیگر خلیفه حفتر، فرمانده کل ارتش ملی لیبی روز یکشنبه در سفری رسمی و در راس هیات نظامی عالی رتبه‌ای وارد اردن شد.

این سفر به درخواست مشعل محمد الزبن، مشاور عبدالله دوم، پادشاه اردن در امور نظامی صورت گرفته است.

همچنین واشنگتن محدودیت‌هایی را علیه کشتی‌هایی که از بنادر لیبی عازم آمریکا خواهند شد اعمال خواهد کرد. واشنگتن قصد دارد از 24 آوریل علیه کشتی‌هایی که تدابیر مربوط به مبارزه با تروریسم را رعایت نمی‌کنند محدودیت‌هایی را اعمال کند.

انتهای پیام

کد N788612

وبگردی