آفتاب

آلمان حضور پوتین در مذاکرات گروه هفت را نپذیرفت

آلمان حضور پوتین در مذاکرات گروه هفت را نپذیرفت

ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه آلمان درخواست‌های حزب رادیکال چپ‌گرا مبنی بر لزوم دعوت از رئیس جمهوری روسیه برای نشست سال جاری گروه هفت کشور صنعتی جهان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رهبران گروه هفت سال گذشته در پی اعتراض به الحاق شبه جزیره کریمه به کشور روسیه، نشست خود را بدون ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برگزار کردند.

در شرایطی که به نظر نمی‌رسد خونریزی‌ها با وجود برقراری آتش بس در شرق اوکراین متوقف شده باشد، ممنوعیت حضور روسیه در نشست گروه هفت تمدید شده است.

"گرگور گیسی"، رهبر حزب چپ در پارلمان آلمان تاکید کرد که روسیه باید به حل بحران‌های بین‌المللی کمک کند و نشست گروه هفت باید بار دیگر تبدیل به گروه هشت شود.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ماه ژوئن میزبان رهبران آمریکا، انگلیس، فرانسه، کانادا، ایتالیا و ژاپن در بایرن خواهد بود.

در همین حال فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان در گفت‌وگو با روزنامه دی ولت گفت: این به نفع ما نیست که برای بلند مدت روسیه را منزوی کنیم اما پس از الحاق غیرقانونی کریمه نمی‌توانستیم طوری وانمود کنیم که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است و طبق روال قبلی به کار خود ادامه می‌دادیم.

وی با این مساله که روسیه باید مشارکت بیشتری در حل و فصل درگیری‌هایی از جمله در سوریه، یمن و لیبی داشته باشد موافق است اما تاکید دارد که گروه هشت هم اکنون نمی‌تواند به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: بازگشت به گروه هشت نیازمند آن است که روسیه به وحدت اوکراین و اجرای تعهدات توافقنامه مینسک متعهد باشد.

52261

کد N788591

وبگردی