آفتاب

آغاز انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سودان

آغاز انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سودان

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی سودان در حالی امروز (دوشنبه) آغاز شده که احزاب و گروه‌های سیاسی اصلی انتخابات را تحریم کرده‌اند و عملا عمر البشیر رقیبی برای نشستن دوباره بر کرسی ریاست جمهوری در این این انتخابات ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، مراکز رای گیری در سودان از ساعت 8 صبح به وقت محلی (پنج صبح به وقت گرینویچ) به روی رای دهندگان باز شده است. واجدان شرایط رای دادن در سودان حدود 13 میلیون نفر اعلام شده‌اند.

کمیته عالی انتخابات سودان نیز اعلام کرد که مقدمات برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی انجام شده است و مشکلی برای برگزاری آن در تمامی نقاط کشور ندارد. دولت سودان برای مشارکت بیشتر مردم در انتخابات امروز را تعطیل رسمی اعلام کرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که نتایج انتخابات 27 آوریل اعلام شود. در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری سودان 15 نامزد با عمرالبشیر، رئیس جمهوری کنونی رقابت می‌کنند که چهار تن از آنها به نمایندگی از احزاب خود در انتخابات شرکت حاضر شده‌اند و بقیه نامزدها به شکل مستقل ثبت نام کرده‌اند.

عمر البشیر که بیش از دو دهه برنهادهای امنیتی، نظامی و سیاسی کشور سیطره کامل داشته است در این دوره باز هم شانس اول برای پیروزی در انتخابات است.

انتهای پیام

کد N788510

وبگردی