آفتاب

قادری:مانعی برای همدلی میان دولت و مجلس وجود ندارد/تعامل با این دولت بهتر از دولت قبلی است

قادری:مانعی برای همدلی میان دولت و مجلس وجود ندارد/تعامل با این دولت بهتر از دولت قبلی است

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت می‌ گوید: باید بپذیریم که ریل گذاری به عهده مجلس است و اگر دولت نظر و دیدگاه دیگری دارد باید با قوت و قدرت از طرح هاو لوایح در مجلس،دفاع کند.

جعفر قادری در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص همدلی بین ملت ودولت و سهم مجلس به عنوان عصاره ملت در تعامل درست و بهینه تر با دولت طبق آنچه در شعار سال نامگذاری شده است خاطر نشان کرد:اگر مجلس و دولت هر کدام  جایگاه خودشان را تشخیص دهند و هر کسی در حیطه کاری خودش فعالیت کند این همدلی و همزبانی ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و مجلس تباید فراتر از جایگاه خود گام بر دارندو به ایجاد احترام متقابل بین یکدیگر پیابند باشند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید احترام متقابل بین مجلس و دولت وجود داشته باشد و اگر بحث کمک به یکدیگر در بهترین شکلش وجود داشته باشد و ترجیحا دولت وظایف خود را در ارائه طرح ها و لوایح انجام دهد مشکلی در این مفاهمه و همدلی وجود نخواهد داشت.

وی در این میان به وظایف مجلس نیز برای تسریع در ایجاد این همدلی اشاره کرد و گفت: مجلس باید در بررسی لوایح دولت نهایت همکاری را داشته باشد و به درستی به وظایف نظارتی خود عمل کند و دولت هم در مقام اجرا به تکالیفی که مجلس برای وی مشخص می کند به درستی عمل کند.

قادری با تاکید بر این که در شرایط فعلی تعامل بین مجلس و دولت به خوبی می توان شعار سال را محقق کرد گفت:باید تعاریف و الزامات و شرایط را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و ایجاد ساز و کار درست فراهم کنیم،زیرااگربنا باشد که با درگیری بخواهیم کشور را اداره کنیم هر دو قوه ضرر می کنند.

وی در خصوص این که حجم فراوان سوال هایی که از وزرا در مجلس می شد،ناقض این همدلی و همزبانی نیست گفت:سوال نمی تواند ناقص همدلی و تعامل باشد زیرا در این باره باید بر این نکته تاکید کرد که اگر هم سوال و تحقیق و تفحص و استیضاحی در مجلس وجود دارد بابت موضوعات خود دولت و کم و کاستی های عملکرد وزارت خانه هاست که مجلس را با توجه به مقام  نظارتی خود وادار به سوال کردن می کند.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس نهم افزود:اگر دولت با گشاده رویی  به این دست سوالات نگاه کند و بر روی برخی موضوعات دغدغه ها و نگرانی های مجلس را مد نظر داشته باشد به نظر من همانطور که در برخی از وزارت خانه ها نهایت تعامل و همراهی بین دولت و مجلس وجود دارد در این بخش ها هم این تعاملات ایجاد خواهد شد.

قادری باتاکید بر نقش مهم مجلس در تصمیم سازی کشور گفت: باید بپذیریم که ریل گذاری به عهده مجلس است و اگر دولت نظر و دیدگاه دیگری دارد باید کارشناسان خود را بیاورد و با قوت و قدرت از طرح هاو  لوایح در مجلس،دفاع کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص اینکه چنین ضعفی در دولت قبل میان مجلس و دولت بارز بود اما به نظر می رسد که در دولت جدید برطرف شده باشد گفت:نسبت به دولت قبلی بهتر شده  است ولی بعضا ما می بینیم که متاسفانه در برخی حوزه ها مشکلات قبلی وجود دارد.

 

29220

کد N788466

وبگردی