آفتاب

خبرهای مهم سیاسی یکشنبه: جزئیات سفر رهبرمعظم انقلاب به قم/ توصیه همسر امام به هاشمی

خبرهای مهم سیاسی یکشنبه: جزئیات سفر رهبرمعظم انقلاب به قم/ توصیه همسر امام به هاشمی

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه در مذاکرات هسته‌ای بد مسیری را می‌رویم، گفت: بیانیه لوزان فریاد می‌زند، توافق‌نامه است؛ این بیانیه پر از تعهد است.

سعید زییا کلام درهمایش «چرایی مذاکره برای رسیدن به یک تفاهم» که با عنوان «از رنجی که می‌بریم» به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد با افزود: در بیانیه فقط آمده است که اتحادیه اروپا فقط تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای را متوقف می‌کند و آمریکا نیز تحریم‌های ثانویه را، ولی برخی می‌گویند که بعد از توافق تمام تحریم‌ها برداشته خواهد شد که این مسئله درست نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: تحریم‌هایی که آنها می‌گویند قرار است برداشته شود شامل آن چیزی که آنها با عنوان نقض حقوق بشر، مسائل موشکی و موارد دیگر از آن نام می‌برد، نمی‌شود.


استرالیا: ایران شهروندانش را تحویل بگیرد


نخست وزیر استرالیا از دولت تهران خواست شهروندان ایرانی را که نتوانسته اند از استرالیا پناهندگی بگیرند؛ تحویل بگیرد.

به گفته تونی ابوت نخست وزیر استرالیا، این یکی از موضوعاتی است که در سفر هفته آینده وزیر خارجه این کشور به تهران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

خبرگزاری فرانسه در این باره نوشت: خانم "جولی بیشاپ" وزیر خارجه استرالیا در سفر به تهران مسئله بازگرداندن ایرانی ها به کشورشان را مطرح می کند. این اقدام می تواند در کاهش فشارها به مراکز پذیرش و نگهداری مهاجران به ویژه در دو جزیره مانوس بابوازیا و گینه نو در اقیانوس آرام تاثیر داشته باشد. این دو اردوگاه به منبع بحران در رابطه استرالیا و سازمان ملل متحد تبدیل شده اند.

 

جزئیات سفر جدید رهبری انقلاب به قم


رهبر معظم انقلاب روز گذشته در سفر به قم با مراجع عظام تقلید دیدار کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این سفر با آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله سبحانی ملاقات نمودند و در پایان نیز برای مناجات و عبادت به مسجد مقدس جمکران مشرف شدند

هفته گذشته رهبر معظم انقلاب در سفر به قم با آیات عظام شبیری و مکارم شیرازی دیدار داشتند. شایان ذکر است مراجع معظم تقلید در مراسم ترحیم خواهر معظم‌له که به تازگی در قم برگزار شده بود، شرکت فرموده و این مصیبت را تسلیت گفته بودند.

توصیه حیدررحیم پور به جلیلی
حاج حیدر رحیم پور پدر حسن رحیم پور در گفت وگویی با خبرآنلاین پاسخ به اینکه جلیلی وقتی که در ایام تبلیغات انتخاباتی به دیدن شما آمد، چه گفتید؟، گفت:به او گفتم تو به اندازه نامزدهای دیگر رأی نمی‌آوری اما می‌دانی به چه دلیل به تو رأی می دهم؟ به این دلیل که بدانند ما مکتب و خط داریم.
وی در پاسخ به اینکه به او توصیه ای نداشتید، اظهار داشت: نه، او باید به من توصیه کند. شما نمی‌دانید چه نازنینی است! بسیار پاک است. اتفاقا مدتی پیش منزل ما بود، هر وقت به مشهد می‌آید، ابراز لطف می‌کند و به دیدنم می‌آید.


دولت قبل همین اواخر 500 هزار کارمند استخدام کرد


رئیس مجلس در دیدار با کارکنان زن مجلس به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: قطعا باید تأسف خورد وقتی که دولت قبل در همین اواخر حدود 500 هزار نفر را به دولت اضافه کرد البته ممکن است با این اقدام 500 هزار نفر شاداب شوند اما وقتی بدنه دولت حجیم شود اعتبارات را باید از جیب همه ملت برای آنها خرج کرد همچنین براساس آمارها در سال 93 کل بودجه جاری و عمرانی کشور 180 هزار میلیارد تومان بود که از این اعتبار حدود 150 هزار میلیاردتومان برای مصارف جاری صرف می شد و تنها 30 هزار میلیارد تومان برای بخش عمران هزینه می شد که این موضوع نشان دهنده حجیم بودن بدنه دولت بوده و نتیجه آن این است که کشور هیچ وقت به رشد قابل قبول نمی رسد.
او گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب امیدوارم عموم ملت به ویژه دولتمردان دستورالعمل ویژه ای را برای تحقق این منویات به کار گیرند همچنین همه باید عزم خود را برای حمایت از تولید کشور جزم کنند.


همسر امام راحل به هاشمی چه گفت؟

اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام امروز در همایش بانوی انقلاب بزرگداشت مرحوم خانم خدیجه ثقفی همسر امام‌خمینی(ره) که در سالن اجلاس سران برگزار شد،گفت: من تفاوتی بین سید حسن، سید یاسر و سیدعلی خمینی نمی‌بینم، همه با هم با دوستی مجموعه خوبی را در اختیار نظام هستند، ولی اگر می‌بینید خشک مقدس‌ها و دلواپسان گاهی اذیت می‌کنند آنها همان‌هایی هستند که در گذشته امام‌خمینی(ره) را اذیت می‌کردند.
او با اشاره به خاطره‌ای از مرحوم خانم خدیجه ثقفی گفت: درسال 84 بعد از دوره ریاست‌جمهوری آقای خاتمی، من راضی نبودم که وارد عرصه انتخابات شوم ولی همسر امام راحل بنده را خواست و گفت که امام(ره) این انقلاب را به دست شما سپرده، آیا می‌دانید اینها چه کسانی هستند که می‌خواهید انقلاب را به آنها بسپاریم. با این سخنان اشک در چشمانم جمع شد.

هاشمی‌رفسنجانی گفت: همسر امام اهل تملق، چاپلوسی و تظاهر نبود.


تفاوت احمدی نژاد و روحانی از زبان پورمحمدی


مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در پاسخ به این پرسش که در دولت فعلی و دولت قبل وزیر بودید. قضاوت شما از منش رئیس جمهوری فعلی و رئیس دولت قبل چیست؟، تاکید کرد:همان قضاوتی که عموم مردم دارند، در درون کابینه هم وجود دارد. جناب آقای احمدی‌نژاد؛ پرکار، پر تحرک و جسور بود و آقای روحانی با متانت بیشتر، نگاه کارشناسی، حزم و احتیاط تصمیم ‌گیری می‌کند؛ به نظر دیگران توجه کرده و به قوانین، اعتنای جدی دارد. اگر این دو روحیه جمع شود، آثار بالایی به‌دست می‌دهد. اما اگر قابل جمع نباشد، تقدم با آقای روحانی است. زیرا خیر و سلامت رفتار جناب آقای روحانی برای کشور، مردم و جامعه بیشتر است، و نتیجه آن روشن است.


تکذیب تقسیم کرمان به 3 استان


مدیرکل سیاسی استانداری کرمان گفت: تقسیم استان کرمان به سه استان که نقشه آن نیز اخیرا در فضای مجازی منتشر شده، شایعه و کذب است.

حجت الاسلام عباس اسلامی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز در فضای مجازی نقشه ای منتشر شد که استان کرمان را به سه استان سمنگان، سبزواران و کرمان تقسیم کرده بود.او گفت: این نقشه را تکذیب می کنیم و چیزی به عنوان تقسیم استان کرمان به سه استان وجود ندارد.


نظر اوباما درباره توافق نهایی

رییس جمهوری آمریکا با انتقاد از برخی اعضای مجلس سنا از جمله سناتور جمهوری خواه ایالت آریزونا 'جان مک کین' به دلیل مخالفت با بیانیه سوئیس گفت: این شیوه اداره سیاست خارجی صرف نظر از اینکه چه کسی از چه حزبی رییس جمهوری یا وزیر امور خارجه کشور باشد، درست نیست.

بر اساس این گزارش، مک کین هفته گذشته طی مصاحبه ای با یک شبکه رادیویی محافظه کار گفته بود تعبیر مقامات ایرانی از بیانیه سوئیس از تفسیر 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا از این بیانیه، درست تر و منطقی تر است.

اوباما که برای شرکت در اجلاس سران قاره آمریکا به پاناما سفر کرده، در نشست خبری گفت، با سناتورهای جمهوری خواه و دموکرات کمیسیون روابط خارجی مجلس سنا در مورد نقش کنگره آمریکا در کمک به رسیدن به توافق نهایی رایزنی کرده و قرار است 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا نیز طی هفته جاری در نشستی توجیهی با اعضای کنگره شرکت کند.

/212 212 

کد N788425

وبگردی