آفتاب

انتقاد اسلام‌آباد از اظهارات یک وزیر اماراتی

انتقاد اسلام‌آباد از اظهارات یک وزیر اماراتی

وزیر کشور پاکستان به انتقاد از اظهارات یک وزیر دولت امارات در مورد موضع‌گیری اسلام آباد در قبال تحولات یمن پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، چودری نیسار علی خان، وزیر کشور پاکستان اظهارات انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات را برخلاف قواعد دیپلماتیک دانست.

پارلمان پاکستان پیش از این، از دولت نواز شریف، نخست‌وزیر این کشور خواسته بود که نقشی بی‌طرف در مناقشه یمن داشته باشد. وزیر مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به این تصمیم اسلام‌آباد اعلام کرد که پاکستان باید موضعی مشخص و به نفع روابط راهبردی خود با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ کند زیرا خلاف این مساله یعنی تصمیم‌های متناقض و مبهم در مورد موضوع جدی یمن بهای سنگینی برای این کشور به دنبال خواهد داشت.

وزیر کشور پاکستان در واکنش به این اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه امارات گفت که این دیپلمات عرب از رویه تهدیدمحوری استفاده کرده است.

نیسار علی خان با انتشار بیانیه‌ای گفت:‌ پاکستان روابط دوستانه‌ای با عربستان و امارات دارد اما تهدیدهای مطرح شده از سوی وزیر اماراتی مایه تأسف و نگرانی است.

وزیر کشور پاکستان افزود: اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه امارات در خصوص موضع ما درباره یمن به مثابه توهین به عزت نفس مردم پاکستان و غیر قابل قبول است.

پارلمان پاکستان اخیرا با توافق آرا به مصوبه‌ای رای داد که دولت این کشور را ملزم می‌کند نسبت به درگیری‌ها در یمن بی‌طرف بماند. در این مصوبه اعلام شده است که پارلمان پاکستان باید بی‌طرفانه درخصوص یمن عمل کند تا بتواند نقش دیپلماتیک موثرتری را برای پایان بحران ایفا کند. پارلمان پاکستان در عین دست رد زدن به سینه ائتلاف عربستانی علیه یمن، بر حمایت کامل خود از ریاض نیز تأکید کرد.

انتهای پیام

کد N788350

وبگردی