آفتاب
در جلسه مشترک دولت و مجلس مطرح شد؛

آمادگی مجلس برای حمایت از دولت، نیاز دولت به همدلی مجلس

آمادگی مجلس برای حمایت از دولت، نیاز دولت به همدلی مجلس

یک عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه در نشست بعدازظهر امروز دولت و مجلس، مجلس آمادگی‌اش را برای حمایت از دولت اعلام کرد گفت که آقای رییس جمهور نیز در این جلسه اعلام کرد که نیازمند همدلی مجلس برای رسیدن به مقصد نهایی در مذاکرات هستیم.

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح نتایج جلسه مشترک دولت و مجلس گفت: این جلسه با حضور نمایندگان و اعضای کابینه دولت برگزار شد که در آن روسای فراکسیون های مجلس و روسای قوا صحبت کردند.

به گفته وی محور گفت‌وگوها همدلی و همزبانی بین دولت و مجلس و زمینه سازی برای رسیدن به راه های تقویت هرچه بیشتر همدلی و همزبانی و انجام کارهای کشور بود.

این عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: بر پایه این همدلی و همزبانی می توان گام‌های بلندی را برای رسیدن به نیازهای امروز کشور برداشت که از مهم ترین موضوعات مورد اشاره در این جلسه بحث اقتصادی، توجه به اشتغال، اقتصاد مقاومتی، عمران و آبادانی کشور بود که نمایندگان نیز در صحبت‌هایشان بر این موضوع تاکید داشتند که دولت باید گام های بلندی در این زمینه بردارد. طبیعتا مجلس نیز برای عمران و آبادانی کشور از دولت حمایت می کند.

وی افزود: دولت باید برای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال و ارتقای رشد اقتصادی در کشور گام های بلندی بردارد که مجلس در این راستا آماده کمک به دولت است.

دهقان همچنین گفت: در زمینه تدوین و تفسیر برنامه ششم توسعه نیز نیازمند هماهنگی و همدلی بین دولت و مجلس هستیم که در این زمینه نیز مباحث لازم مطرح شد همچنین به این موضوع توجه شد که در کنار مسائل منطقه ای حقوق هسته‌ای ملت ایران نیز باید حفظ شود و تیم مذاکره کننده آن را دنبال نمایند.

این نماینده اصولگرای مجلس با اشاره به صحبت‌های رییس جمهور گفت:‌ آقای روحانی توضیحاتی راجع به دستاوردهای هسته ای کشور داشته و تاکید کردند که در نیمه راه مذاکرات هستند و در این راه به همدلی مجلس برای رسیدن به مقصد نهایی نیاز است.

دهقان در عین حال یادآور شد: آقای حداد عادل قبل از این اظهارات در صحبت‌هایشان با تاکید بر اینکه از دولت در مسیر تحقق خواسته‌های ملت و منافع ملی حمایت می شود وجود وحدت ملی را در این راه امری ضروری خواند.

وی ادامه داد: طبق صحبت‌های آقای حدادعادل اگر نگرانی در موضوع هسته‌ای وجود دارد آن از جنس نگرانی‌هایی است که مردم در شب عملیات نسبت به رزمندگان خود داشتند بنابراین این نگرانی به معنای عدم حمایت از تیم مذاکره کننده نیست.

دهقان گفت:‌ آقای حداد بر این موضوع تاکید کردند که نگرانی های موجود در راستای کمک به تیم مذاکره کننده است و ما طرف غربی و آمریکایی ها را غیرقابل اعتماد می‌دانیم.

این عضو هیات رییسه مجلس در پایان گفت که در این جلسه رییس مجلس در خصوص مسائل اقتصادی و لزوم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز توضیحاتی را ارائه کردند.

انتهای پیام

کد N788289

وبگردی