آفتاب

کره جنوبی خواهان همکاری با کره شمالی در مدیریت مساله آب شد

کره جنوبی خواهان همکاری با کره شمالی در مدیریت مساله آب شد

رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (یکشنبه) خواهان تقویت همکاری سئول و پیونگ یانگ در زمینه مدیریت رودخانه‌های مشترک دو کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، پارک گئون های، رئیس جمهوری کره جنوبی در جریان مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاس جهانی آب که از امروز در شهر دایگو در جنوب شرق کره جنوبی آغاز شد این اظهارات را مطرح کرد.

این اجلاس با سازمان‌دهی شورای جهانی آب هر سه سال یک بار برگزار می‌شود و بزرگترین اجلاس مرتبط با مساله آب است و در آن حدود 35 هزار تن از رهبران جهان و کارشناسان و تجار به منظور بحث بر سر چالش‌های آب در جهان شرکت می‌کنند.

رئیس جمهوری کره جنوبی در سخنانی در مراسم افتتاحیه این اجلاس بر اهمیت مدیریت رودخانه‌هایی که مشترکا در خاک کره شمالی و جنوبی جریان دارند تاکید کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که در جریان اجلاس جهانی آب راه حلی عملی به منظور حل‌وفصل مناقشات بین‌المللی بر سر آب پیدا شده و به صلح جهانی کمک شود.

پارک گفت: تنش‌ها میان کره جنوبی و کره شمالی در صورتی که جریان‌های آبی دو طرف را به هم متصل کنند، می‌تواند کاهش یابد.

وی گفت: کره جنوبی به دنبال ایجاد یک مجرای گفت‌وگو است که سئول و پیونگ یانگ از طریق آن بتوانند به منظور مدیریت مشترک رودخانه‌هایی که در خاک دو طرف جریان دارند، با یکدیگر نشست داشته باشند.

وی همچنین از جامعه بین‌المللی خواست با ایده‌های خلاقانه‌تر و تکنولوژی پیشرفته، مسایل مربوط به چالش آب را حل کرده و صنایع مربوطه را تقویت کنند و چالش‌های آب را تبدیل به فرصت‌هایی برای رشد اقتصادی کنند.

انتهای پیام

کد N788217

وبگردی