آفتاب

توسعه فعالیت‌های حوزه اشتغال جهاد دانشگاهی کردستان و دانشگاه آزاد سنندج

توسعه فعالیت‌های حوزه اشتغال جهاد دانشگاهی کردستان و دانشگاه آزاد سنندج

مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان استان کردستان گفت: طی تفاهم نامه‌ همکاری مشترک بین جهاد دانشگاهی استان کردستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج فعالیت‌های حوزه اشتغال و تجاری‌سازی فناوری توسعه می‌یابد.

مجید آوج در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه کردستان، با اشاره به اهمیت ارتباط مراکز علمی و آموزشی، اظهار کرد: در راستای بهره‌مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی و از آنجا که ارتباط و همکاری بین موسسات علمی، آموزشی و پژوهشی می‌تواند به ارتقای کمی و کیفی هدف‌ها و برنامه‌های مشترک یاری رساند، تفاهم نامه‌ای بین جهاد دانشگاهی استان کردستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج منعقد شد.

وی افزود: هدف از این تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های آموزشی و توانمندسازی، پژوهشی و مطالعاتی، فناوری و اشتغال و کارآفرینی در راستای استمرار ارتباط دانشگاه و جهاد دانشگاهی به منظور برطرف کردن نیازهای متقابل است.

مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی استان کردستان، با اشاره به موضوع فعالیت‌های مشترک اظهار کرد: مجموعه‌ای از فعالیت‌های علمی به منظور آموزش مهارت‌های فنی مورد نیاز دانشجویان و دانش آموختگان در قالب گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی در راستای کارآفرینی و اشتغال‌زایی و برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی، برنامه کسب و کار (BP) و امکان سنجی (FS)، ثبت اختراع و فروش دانش فنی مورد نیاز جامعه دانشگاهی استان صورت می‌گیرد.

وی درباره برنامه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی، عنوان کرد: برگزاری نشست‌های علمی مانند سمینار، همایش، نمایشگاه‌های علمی و جشنواره‌های علمی مشترک در زمینه کار، اشتغال و کارآفرینی و اجرای اولویت‌های تحقیقاتی در زمینه اشتغال و کارآفرینی دانش آموختگان در قالب طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد از دیگر فعالیت‌های قابل اجرا در استان کردستان است.

آوج با اشاره به برنامه‌های حوزه فناوری یادآور شد: در زمینه تجاری‌سازی نتایج پژوهشی با تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و برپایی بازارچه‌های فن بازار همکاری‌های متقابلی صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های جهاد دانشگاهی، تاکید کرد: آموزش و توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در بدست آوردن مهارت‌های کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار، راه اندازی مراکز مشاوره کارآفرینی و اشتغال در دانشگاه و ارائه مشاوره به دانشجویان و دانش آموختگان و کمک به تأسیس بنگاه‌های اقتصادی، تولیدی و خدماتی و شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دانشجویان و دانش آموختگان از مهمترین برنامه‌های این نهاد است.

انتهای پیام

کد N787979

وبگردی