آفتاب

حزب‌الله لبنان: عربستان تاکنون در جنگ یمن شکست خورده است

حزب‌الله لبنان: عربستان تاکنون در جنگ یمن شکست خورده است

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد که عربستان از نظر نظامی، عملیاتی و میدانی تا کنون در حمله خود به یمن شکست خورده است چرا که طی دو هفته گذشته تمامی اهداف خود را بمباران کرده اما تغییری در عرصه میدانی رخ نداده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری النشره لبنان، هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تاکید بر شکست عربستان در یمن گفت: عربستان در بمباران دو هفته گذشته خود تمامی اهداف مورد نظرش در یمن را هدف گرفته است و به خوبی می‌داند که اگر کشتار و بمباران در یمن بیش از این هم ادامه یابد باز هم کاری نمی‌تواند انجام دهد.

صفی الدین در ادامه با اشاره به تجربه رژیم صهیونیستی در جنگ خود علیه لبنان گفت: اسرائیل نیز پس از هفته اول حمله به لبنان در سال 2006 خود را در مقابل یک بن بست یافت و فهمید با اتمام بمباران اهداف مورد نظرش در لبنان در مقابل ثبات، پایداری و مقاومت مردم نمی‌تواند چیزی به دست آورد و در نهایت هم ناتوان ماندند تا اینکه آمریکایی‌ها در پایان کار آنها را از مهلکه خلاص کردند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله در جشن افتتاحیه مجتمع امام حسین (ع) در شهر صور گفت: برخی درباره باب المندب می‌گویند که این منطقه به دلیل وجود پایگاه‌های آمریکای، فرانسوی و اسرائیلی در طرف مقابل تنگه، اهمیت زیادی دارد. کسی تا کنون این مساله را تایید نکرده، به تاریخ مراجعه کنید آیا در گذشته آنجا یک پایگاه اسرائیلی وجود داشته؟ آنها درباره باب المندب ابراز نگرانی می‌کنند زیرا ساکنان منطقه به آنجا آمده‌اند. همچنین درباره کسانی که مدعی‌اند این منطقه را محاصره کرده‌اند، من از آنها سوال می‌کنم درباره کدام محاصره یا کدام پیروزی صحبت می‌کنند؟ آیا هدف آنها این نیست که مردم یمن گرسنه بمانند یا آنها را تحقیر کنند و یا آدم کشی و کینه افکنی و تفرقه اندازی بیشتری مرتکب شوند؟

این مقام حزب الله لبنان با اشاره به اینکه بیشتر استان‌های یمن امروز به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است تاکید کرد: این حق آنهاست چرا که مردمان آن سرزمین هستند اما این جنگنده‌ها و کشتی‌هایی که از آسمان و دریا یمن را بمباران می‌کنند، از جایی دیگر آمده‌اند و به دنبال پیاده کردن اهداف خود هستند و هیچ ارتباطی با یمن و یمنی‌ها ندارند.

وی اظهار داشت: عربستان به خوبی می‌داند که مردم یمن فقیر هستند و امکانات زیادی برای رویارویی ندارند اما عزتمند و با کرامت هستند و می‌توانند با وجود تمامی حملات، شجاعانه بایستند و به خواسته‌های ریاض نه بگویند.

صفی الدین با اشاره به عملیات جنگنده‌های عربستانی علیه مردم فقیر، مظلوم و مستضعف یمن در دو هفته گذشته که باعث کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان یمنی و فروپاشی ارتش و انهدام تاسیسات زیربنایی این کشور شده عربیت عربستانی‌ها را زیر سوال برد و گفت: ما همین تجربه را در سال 2006 داشتیم. بسیار شرم آور است که روش صهیونیست‌ها در تخریب خانه‌ها، انهدام پل‌ها و هدف گرفتن شهروندان و تاسیسات زیربنایی دقیقا همان روشی است که عربستان علیه مردم یمن در پیش گرفته است. حال در این شرایط آیا از ما می‌خواهند که سکوت کنیم و در صورت دفاع از مردم مظلوم یمن از ما انتقاد می‌کنند. من تعجب می‌کنم که چرا آنها از صدها و هزاران کشته و زخمی این جنگ متاثر نمی‌شوند؟

انتهای پیام

کد N787975

وبگردی