آفتاب

حمید انصاری: زندگی همسر امام می‌تواند الگوی بانوان کشور باشد

حمید انصاری: زندگی همسر امام می‌تواند الگوی بانوان کشور باشد

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: زندگی همسر امام (ره) در بر دارنده‌ی جنبه‌های بسیار آموزنده است و می‌تواند به عنوان الگوی سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد توجه بانوان کشورمان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید انصاری طی سخنانی در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب با تبریک سال نو و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: از این که در طلیعه سال جدید و سال همدلی و همزبانی ملت و دولت شاهد گام‌های بلند دولت تدبیر و امید در تمکیت امور کشور، در مقابله با جیره خواران بین‌المللی و ناکارآمدی روش‌های تهدید و تحریم ملت بزرگ ایران هستیم بر خود می‌بالیم.

وی اظهار کرد: گردهمایی معنوی و باشکوهی که برگزار شده است ، گرامی داشت فداکاری‌ها، زحمت و خدمات ارزنده پیش قراول کاروان همراهان صدیق و صادق امام راحل بانو خدیجه ثقفی همسر مکرمه حضرت امام است؛ بانویی که در طول 60 سال زندگی مشترک با امام قدم به قدم ، منزل به منزل ، صبور وسازگار و شجاع و استوار خطر و هجرت کرد.

انصاری ادامه داد: بانوی انقلاب تمام هستی و زندگی‌اش را صرف فراهم سازی اسباب آرامش خاطر امام کرد تا آن مرد الهی با خاطری آسوده به ایفای رسالت عظیم خویش در احیای عظمت اسلام و نجات ایران از استبداد و استعمار بپردازد.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) گفت: بانو خدیجه ثقفی به لحاظ کمالات، بلند منشی، تقید به آداب شریعت ، نواندیشی و رستگاری و آگاهی به مسائل روز در عرصه‌ی مسئولیت خطیر مادری ، توفیق تربیت فرزندانی ممتاز و فرهیخته داشت.

وی گفت: زندگی این بانوی بزرگ در بر دارنده‌ی جنبه‌های بسیار آموزنده است که می‌تواند به عنوان الگوی سبک زندگی ایرانی و اسلامی مورد توجه بانوان کشورمان قرار گیرد.

انصاری افزود: از آنجا که در نشستی یک روزه نمی‌توان خصوصیات و ویژگی‌های بانوی انقلاب را بازگو کرد ، کمیته علمی همایش از دو سال پیش در معاونت پژوهش موسسه تنظیم و نشر آثار امام تشکیل شد و همزمان با فراخوان مقاله با همکاری جمعی از پژوهشگران به گردآوری خاطرات، نامه‌ها و اسناد مربوط به زندگی پرماجرا و آموزنده‌ی این بانوی صبور انقلاب و تالیف آثار متعددی در این زمینه پرداخته است که در این همایش معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

کد N787849

وبگردی