آفتاب

ندیمی: استکبار غرب در تلاش است ایران را از حق داشتن فعالیت هسته‌ای محروم کند

ندیمی: استکبار غرب در تلاش است ایران را از حق داشتن فعالیت هسته‌ای محروم کند

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار غرب با تمام وجود در تلاش است ایران را از حق داشتن فعالیت هسته‌ای محروم کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوذر ندیمی در نطق میان دستور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5، عنوان کرد: از مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور تشکر می‌کنم که در هدایت مذاکرات هسته‌ای با نرمش قهرمانانه و توافق عزتمندانه عمل کردند تا برون‌رفتی باشد از راهی که استکبار غرب با تمام تلاش درصدد است این ملت را از حق داشتن فعالیت‌های هسته‌ای محروم کند.

این نماینده مجلس در ادامه نطق خود با اشاره به سفر در پیشروی هیات دولت به استان گیلان، تعدادی از خواسته‌های مردم این استان را مطرح کرد.

وی با تاکید بر اینکه رتبه‌بندی معلمان یک حق است، گفت: حال که دولت پذیرفته این طرح را اجرا کند چه خوب است که از ابتدای سال اجرا شود نه از نیمه سال.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مطالبات کشاورزان، گفت: توقع آنها اجرای کامل قانون مبارزه با قاچاق، کالا و ارز است که 24 میلیارد از اقتصاد ما را تحت تاثیر خود قرار داده است.

ندیمی همچنین با اشاره به اختصاص هشت میلیارد برای مدیریت آب‌های مرزی، گفت: سدها در همه استان‌ها خصوصا استان‌های شمالی جزو مسائل مهم به شمار می‌روند. همچنین باید به به‌زراعی، به‌نژادی، تامین نهاده‌های کشاورزی، بیمه کشاورزان و بیمه محصولات کشاورزی توجه بیشتری شود. در بخش اشتغال نیز انتظار داریم حداقل 800 هزار نفر در هر سال شاغل شوند و استخدام‌هایی مثل ناظران چای، پیش دبستانی‌ها و آزمون داده‌ها مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بر لزوم شکل‌گیری و ترویج صنایع تبدیلی نیز تاکید کرد و افزود: صنایع تبدیلی می‌تواند به اقتصادی شدن فعالیت کشاورزی در کشور کمک کند. همچنین لازم است طرح‌هایی مثل تجهیز و نوسازی اراضی برای جلوگیری از اتلاف منابع و کشت توامان مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی از اقدامات دولت برای بهبود وضعیت درمان نیز تشکر کرد و ادامه داد: همچنان تعداد زیادی از بیمارستان‌ها نیمه تمام مانده یا با کمبود کادر اجرایی و تجهیزات مواجه است.

ندیمی در بخش دیگری از نطق خود خواستار اختصاص بیمه، تسهیلات و کمک بلاعوض به خسارات ناشی از خشکسالی و سایر بلایای طبیعی شد.

وی همچنین از اختصاص 4000 میلیارد اعتبار به بخش گازرسانی تشکر کرد اما سرعت آن را پایین دانست.

افزایش تسهیلات ازدواج و سرعت بخشی به شبکه‌های بانکی برای پرداخت این تسهیلات از موارد دیگری بود که این نماینده مجلس برشمرد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به شش میلیون فقیر مطلق در کشور خواستار سرعت بخشیدن به فعالیت‌های امدادی شد و تاکید کرد که پرداخت وام‌ها باید بر اساس تورم صورت گیرد.

وی در پایان از وهابیون اعلام انزجار کرد و خواستار دفع این مفاسد از خانه خدا شد.

انتهای پیام

کد N787654

وبگردی