آفتاب

جلیلی: اقدام شنیع پلیس عربستان حرمت و عزت ملی را خدشه‌دار کرد

جلیلی: اقدام شنیع پلیس عربستان حرمت و عزت ملی را خدشه‌دار کرد

اسماعیل جلیلی با بیان اینکه اقدام شنیع عربستان باعث وارد شدن خدشه به حرمت ملی شده خواستار پیگیری این مساله شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا نماینده مردم مسجد سلیمان در نطق میان دستور خود در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون که استراتژی پیش برنده سیاست خارجی ما با موضوع هسته‌ای درمواجهه با 1+5 متکی بر تامین منافع ملی همراه با عزت و کرامت قرار گرفته است انتظار می رود در موضوع دیپلماسی منطقه اقدام شنیع پلیس عربستان که باعث خدشه به حرمت و عزت ملی گردیده است با جسارت نسبت به هتک حرمت جسارت نشان داده شود.

او ادامه داد: اگر برای کندی دیپلماسی ما دلیلی وجود دارد اجازه دهیم دیپلماسی خیابانی و عمومی پاسخ درخوری به این گستاخی‌ها بدهد تا پوزه این عمال صهیونیستی برای همیشه به خاک مالیده شود.

نماینده مرد مسجد سلیمان در ادامه نطق خود با اشاره به استخدام افراد غیر بومی در وزارت نفت خواستار رسیدگی به این مساله شد. او همچنین نسبت به ترمیم حقوق فرهنگیان و معطل ماندن تقسیمات کشوری تذکر داد.

جلیلی همچنین گفت: راههای خروجی و روستایی انتظار اعتبارات مناسب را می‌کشند. در شروع سال جدید نعمت بارندگی طبیعت زاگرس را احیاء کرد اما در شمار خوزستان باعث ایجاد خساراتی شد. طغیان رودخانه‌ها خسارات زیادی به بار می‌آورد. زیر ساخت‌ها آسیب دید و سه خانواده عزادار شدند.

او ادامه داد: راه‌های روستایی حدود 10 میلیارد ریال خسارت دید و تاسیسات آب شهری و راه‌ها آسیب دیدند. شبکه‌های برق و بناهایی که مردم در آن سکونت داشتند نیز تخریب شدند.لازم است اقدام جدی در این باره صورت گیرد و با توجه به اهمیت موضوع کارگروهی از کمیسیون عمران جهت برآورد هزینه‌ها و اقدامات بعدی به منطقه اعزام شود.

این نماینده‌ی مجلس با اشاره به تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان نیز گفت: این تیم تا به امروز با بازی‌های خوب در لیگ بدرخشد. انتظار می‌رود که این تیم مورد حمایت و توجه قرار گیرد تا مایه‌ی خوشحالی علاقمندان شود.

جلیلی به اخبار مربوط به پخش مجدد سریال سرزمین کهن نیز اشاره کرد و از سرافراز خواست این سریال روی آنتن نرود. او همچنین گفت: اگر نگرانی از هزینه‌هایی است که برای این سریال شده بختیاری‌های سراسر کشور آمادگی پرداخت خسارت‌های ناشی از این تیم را دارد.

جلیلی در پایان درگذشت نماینده مردم مسجد سلیمان و مادر محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس را تسلیت گفت.

انتهای پیام

کد N787620

وبگردی