آفتاب
در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان صورت گرفت؛

تقدیم استوارنامه سفرای بلغارستان ، برونئی و ارمنستان

تقدیم استوارنامه سفرای بلغارستان ، برونئی و ارمنستان

سفرای جدید بلغارستان ، برونئی و ارمنستان روز گذشته رونوشت استوار نامه خود را تقدیم وزیر امور خارجه کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر،خریستو پولنداکف، سفیر جدید بلغارستان در جمهوری اسلامی ایران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوار نامه خود را تقدیم کرد.

 محمد جواد ظریف در این دیدار برگسترش همکاریهای بین دو کشور در همه زمینه ها از جمله همکاریهای سیاسی، اقتصادی ، پارلمانی و فرهنگی تاکید نمود. وی اضافه کرد: زمینه های زیادی برای ارتقاء مناسبات دو کشور وجود دارد و طرفین از اراده کافی برای به فعلیت رساندن ظرفیتهای موجود در روابط برخوردارند.

وزیر امور خارجه کشورمان تاریخ طولانی روابط دو کشور ایران و بلغارستان را سرمایه قابل اتکایی برشمرد و اظهار امیدواری کرد در دوره جدید از ظرفیت ها و پتانسیل های روابط در ابعاد دوجانبه، منطقه ای و بین المللی مورد علاقه، بهره برداری حداکثری بعمل آید .

«خریستو پولنداکف» سفیر جدید بلغارستان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار از گسترش و تعمیق روابط دو کشور استقبال نمود و افزود ظرفیت بازار ایران قابل توجه است و طی دوره ماموریت جدید بدنبال توسعه و تقویت روابط در همه ابعاد می باشم.

ملاقات سفیر جدید برونئی در تهرانبا وزیر امورخارجه کشورمان

همچنین،  متاسان سفیر جدید برونئی  در آغاز ماموریت خود در تهران امروز بعدازظهر با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم ایشان نمود .

  وزیر امورخارجه کشورمان ضمن خوشامدگوئی و با بیان اهمیت روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و برونئی گفت:با توجه به عضویت دو کشور در سازمان کنفرانس اسلامی ، بخشی از همکاری ها می تواند در بعد بین المللی تعریف و تقویت شود .

 ظریف با اشاره به ظرفیتهای اقتصادی موجود در روابط دو کشور افزایش سرمایه گذاری در ایران را زمینه ساز توسعه مناسبات اقتصادی پفیمابین دانست . وی از دیدار هیئتهای عالیرتبه برونئی از کشورمان استقبال و آن را موثر در تقویت و تحیکم مناسبات فی مابین عنوان کرد .

 سفیر جدید برونئی نیز اظهار داشت: برای من مایه افتخار است که به عنوان سفیر جدید برونئی کار خود را در تهران آغاز می کنم.

  وی سلام گرم وزیر خارجه دولت متبوع خود را به وزیر امور خارجه کشورمان ابلاغ کرد.

دیدار سفیر جدید ارمنستان  در تهران با وزیر امورخارجه کشورمان

آرتاسش تومانیان، سفیر جدید ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تقدیم ایشان کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط نزدیک و وجود مشترکات بسیار زیاد فرهنگی و تاریخی بین دو کشور بر ارتقاء مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان در زمینه های مختلف تاکید کرد.

سفیر جدید ارمنستان نیز ضمن ابلاغ سلام گرم مقامات ارمنی اظهار داشت : در این ماموریت بدنبال آن هستم که روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش افزایش دهم.

وی همچنین از بیانیه لوزان ابراز خرسندی کرد.

کد N787528

وبگردی