آفتاب

وزیر خارجه کوبا لغو تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را مهمترین فاکتور بهبود روابط خواند

وزیر خارجه کوبا لغو تحریم‌های آمریکا علیه کشورش را مهمترین فاکتور بهبود روابط خواند

در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا در چند روز آینده تصمیم می‌گیرد که کوبا را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج کند یا خیر، وزیر امور خارجه کوبا اعلام کرده، برداشتن تحریم‌ها علیه هاوانا مهمترین فاکتور در بهبود روابط میان آمریکا و کوبا محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با رائول کاسترو، همتای کوبایی خود پیش از نشست قاره آمریکا در پاناما اعلام کرد که در چند روز آینده درباره لغو تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا تصمیم‌گیری می‌کند.

در همین حال، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا گفت: لغو تحریم‌ها اقدامی مهم در عادی‌سازی روابط میان کوبا و واشنگتن است. طرف کوبایی انتظار دارد که گام‌های بیشتری برای بهبود روابط میان دو طرف برداشته شود و برای این منظور همکاری با واشنگتن با هدف بازگشایی هیات‌های دیپلماتیک در هر دو کشور صورت می‌گیرد.

یکی از مقام‌های آمریکایی نیز در این باره گفت: مسائلی وجود دارد که حل شده است و سفارتخانه‌های هر دو کشور نیز باید هرچه سریعتر بازگشایی شوند.

روابط میان آمریکا و کوبا در دسامبر 2014 پس از آنکه اوباما اعلام کرد واشنگتن به دنبال عادی کردن روابط با هاواناست، رو به بهبود گذاشته است.

واشنگتن احتمالاً تحریم‌هایی را که از دهه 60 میلادی علیه هاوانا اعمال کرده، لغو می‌کند.

انتهای پیام

کد N787505

وبگردی