آفتاب

زمانی قمی: منتقدان، شرایط کشور و شعار سال را در نظر بگیرند

زمانی قمی: منتقدان، شرایط کشور و شعار سال را در نظر بگیرند

یک عضو بنیاد باران گفت: انتقاد از مذاکرات هسته‌ای هیچ ایرادی ندارد اما منتقدان باید شرایط کشور و همچنین شعار سال را در انتقادات خود مدنظر قرار دهند.

محمود زمانی قمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه از زمان شکل‌گیری دولت یازدهم بسیاری از عناصری که در شکل‌گیری سیاست‌های دولت نهم و دهم نقش جدی داشتند به منتقدان دولت فعلی پیوسته‌اند، اظهار کرد: این انتقاد هیچ ایرادی ندارد زیرا هر دولتی حامی و منتقد دارد اما منتقدان نباید از انصاف خارج شوند زیرا اکنون برخی افراد مشکلاتی که به دولت یازدهم ربط ندارد مثل مشکلات اقتصادی را به این دولت منسوب می‌کنند.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: در حوزه سیاست خارجی نیز این شرایط حاکم است. ما باید یا راه گذشته را ادامه می‌دادیم و قطعنامه‌ها و بیانیه‌های جدیدی علیه کشورمان وضع می‌شد یا باید راه جدیدی در پیش می‌گرفتیم. وجود قطعنامه‌ها علیه کشورمان ناشی از خوی استعماری غرب است اما نمی‌توانیم در این بین سهم دولت گذشته را نیز نادیده بگیریم زیرا سیاست‌های آن دولت به مصلحت کشور نبود. در حال حاضر عده‌ای که طرفدار سیاست خارجی دولت نهم و دهم بودند فرار به جلو انجام داده و توفیق تیم مذاکره‌کننده که تایید ارکان نظام را برای مذاکره داشته است، نادیده می‌گیرند.

زمانی قمی تاکید کرد که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با دقت از منافع ملی دفاع می‌کند و ما همگی باید توجه داشته باشیم که در چه شرایطی به مذاکرات رفتیم. در حال حاضر رییس‌جمهور به دنبال این است که شرایط را به نفع منافع ملی تغییر دهد اما عده‌ای دستاوردهای دولت را زیر سوال می‌برند.

این عضو بنیاد باران همچنین با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبری با نام دولت، ملت، همدلی و همزبانی، خاطرنشان کرد: باید همه کسانی که دل در گرو ترقی کشور دارند به شعار سال توجه کنند زیرا این نامگذاری یک تعارف یا امری تشریفاتی نیست. رهبری و همه‌ دست‌اندرکاران کشور انتظار دارند که این شعار پیاده شود. به نظر من هر حرکتی که در جهت رعایت این شعار نباشد نادرست است.

وی در پایان با بیان اینکه ما هر چه پیش برویم گفتمان منطقی و عقلانی جای خود را بیشتر باز می‌کند، خاطرنشان کرد: افکار عمومی، تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را پیروز می‌داند البته انتقاد هم حق منتقدین است اما آنها نباید دستاوردهای تیم مذاکره‌کننده را زیر سوال ببرند.

انتهای پیام

کد N787299

وبگردی