آفتاب

پخش تصاویر اعدام نظامی مصر از سوی داعشی های سینا

پخش تصاویر اعدام نظامی مصر از سوی داعشی های سینا

ایرنا نوشت:

گروه تروریستی ولایت سینا وابسته به داعش روز شنبه تصاویر ویدیویی اعدام یک نظامی مصری با شلیک گلوله و بریدن سر یک اسیر دیگر را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، در این فیلم ویدیویی که شبانه بر روی شبکه های اجتماعی منشتر شد، فردی در مقابل دوربین خود را نظامی مصری معرفی می کند که در حمله غافلگیرانه 2 آوریل (13 فروردین) به پاسگاه های ارتش در استان شمال سینا اسیر شده است.

در حملات تروریست های ولایت سینا در آن روز نزدیک شهر العریش مرکز استان شمال سینا، 15 نظامی و 2 غیرنظامی کشته شدند که پرتلفات ترین تهاجم تروریستی چند ماه اخیر به رغم عملیات گسترده ارتش علیه گروه های تروریستی در شبه جزیره ناآرام سینا به شمار می رود.

سپس در این فیلم دیده می شود که یک تروریست نقابدار پس از بریدن سر یک اسیر ناشناس، به سر این نظامی شلیک می کند.

به گفته یک مقام امنیتی مصر، جسد این نظامی یک روز پس از حمله العریش کشف شده است.

گروه تروریستی ولایت سینا وابسته به داعش در گذشته نیز مرتکب کشتارهای مشابهی از میان غیرنظامیان به اتهام جاسوسی در بخش شمالی شبه جزیره سینا شده است.

این گروه که تاکنون مسوولیت چند تهاجم پیچیده را در شبه جزیره سینا و دره نیل به عهده گرفته، در پی تاسیس خلافت در بخشی از خاک مصر است.

گروه های تروریستی پس از سرنگونی محمد مرسی رییس جمهوری وقت مصر در کودتای ارتش به فرماندهی عبدالفتاح السیسی، مسوولیت یک رشته حملات مرگبار علیه نیروهای امنیتی را به تلافی سرکوب هواداران واعضا جنبش ممنوع اعلام شده اخوان المسلمین به عهده گرفته اند.

4949

کد N787099

وبگردی