آفتاب

اختلاف 25 درجه‌ای دمای هیرمند در 24 ساعت

اختلاف 25 درجه‌ای دمای هیرمند در 24 ساعت

کارشناسی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اختلاف دمای هوا در 24 ساعت گذشته در شهرستان هیرمند 25 درجه بوده است.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان‌وبلوچستان، اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته دمای هوای هیرمند در خنک‌ترین و گرم‌ترین ساعات به ترتیب به 18 و 43 درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طبیعت مناطق کویری اختلاف دمای زیاد در طول روز دارد، افزود: بخش اعظمی از جغرافیای سیستان وبلوچستان در مناطق کویری قرار گرفته که این اختلاف دما از نظر هواشناسی طبیعی است.

ملاشاهی اختلاف دمای هوای زاهدان در خنک‌ترین و گرم‌ترین ساعات در طول 24 ساعت گذشته را اعلام و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای زاهدان در 24 ساعت آینده در گرم‌ترین ساعات 31 درجه و در خنک‌ترین ساعات نیز به 13 درجه سانتیگراد برسد.

این کارشناس هواشناسی پدیده غالب استان در روزهای آینده را افزایش دما و وزش باد در نواحی مرکزی استان دانست و پیش‌بینی کرد: احتمالاً وزش باد جنوب غربی که اکنون در مناطق غربی کشور فعال و سبب بروز پدیده گرد و غبار در خوزستان شده است، در روزهای آینده به مناطق جنوبی استان نیز برسد.

وی در ادامه به وجود مه در مناطق جنوبی استان اشاره کرد و گفت: وقوع پدیده "مه" در کنارک و چابهار سبب کاهش دید به میزان سه و چهار کیلومتر شده است.

به گفته ملاشاهی، حداکثر ارتفاع موج در 24 ساعت گذشته در چابهار به 100 سانتی‌متر رسیده و پیش‌بینی می‌شود در 24 ساعت آینده ارتفاع موج در دریای عمان به یک تا 1.5 متر برسد.

انتهای پیام

کد N786926

وبگردی