آفتاب
جهانگیر اعلام کرد

کمتر از سه درصد زندانیان کشور را زنان تشکیل می‌دهند

کمتر از سه درصد زندانیان کشور را زنان تشکیل می‌دهند

رییس سازمان زندان‌های کشور گفت: تقریبا نزدیک به نیمی از زندانیان کشور را مجرمین مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کهگیلویه و بویراحمد، اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: تلاش می کنیم از طریق ایجاد اردوگاه‌های کار این زندانیان را در این اردوگاه‌ها نگهداری کنیم تا از سایر زندانیان جدا شوند.

وی بیان کرد: کمتر از سه درصد زندانیان در کشور را زنان تشکیل می‌دهند که این رقم قابل توجه نیست.

رییس سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد از زندانیان کشور شاغل و دارای درآمد هستند.

جهانگیر تصریح کرد: این زندانیان در کارگاه‌های که در زندان‌ها ایجاد شده در زمینه‌های تولید صنایع دستی و ساخت و سازهای مبلمان شهری مشغول کار هستند.

وی ادامه داد: این میزان اشتغال ایجاد شده در زندان‌ها کافی نیست و در صورت تأمین اعتبار میزان اشتغال زندانیان در زندان‌ها را به صدر در صد خواهیم رساند.

رییس سازمان زندان‌های کشور بیان کرد: به دلیل کمبود اعتبار نتوانسته ایم اشتغال زندانیان را توسعه دهیم که با کمک دولت در سال جاری این امر محقق خواهد شد.

جهانگیر با اشاره به طرح مجازات‌های جایگزین عنوان کرد: این طرح هم‌اکنون به دلیل کمبود اعتبار تنها در استان‌های تهران و اصفهان عملیاتی شده و افرادی در بیرون از زندان نگهداری می‌شوند.

وی افزود: به زودی این طرح در استان‌های فارس و خراسان رضوی اجرا می‌شود و پس از آن در سایر استان‌ها عملیاتی خواهد شد. با فراهم شدن اعتبارات لازم، ۴۰ هزار نفر از زندانیان را مشمول این طرح خواهیم کرد.

رییس سازمان زندان‌های کشور با اشاره به انتقال زندان یاسوج اضافه کرد: زندان این شهر مانعی برای توسعه فرودگاه یاسوج است که با مذاکراتی که با استاندار استان داشته ایم زندان این شهر انتقال داده خواهد شد. همچنین زندان شهر گچساران از داخل شهر جابه جا می شود.

انتهای پیام

کد N786918

وبگردی