آفتاب
یک مقام استرالیایی اعلام کرد

"بازگشت پناهجویان ایرانی" موضوع سفر وزیر خارجه استرالیا به تهران

"بازگشت پناهجویان ایرانی" موضوع سفر وزیر خارجه استرالیا به تهران

نماینده پارلمانی دولت استرالیا گفت که در سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه این کشور به تهران قرار است مساله بازگرداندن پناهجویان ایرانی مورد بحث و رایزنی قرار گیرد.

به گزراش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا قرار است در روزهای آینده به تهران سفر کند تا علاوه بر مسائل دو جانبه و منطقه‌ای درباره‌ بازگرداندن شمار زیادی از پناهجویان ایرانی که نتوانسته‌اند اجازه اقامت در استرالیا را کسب کنند با مقامات ایرانی رایزنی کند.

پاول فلچر نماینده پارلمانی دولت استرالیا در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز اظهار کرد:‌ ایرانیان زیادی وجود دارند که درخواست آنها برای پناهندگی پذیرفته نشده است و هدف ما این است که این افراد را به کشوری که از آن آمده‌اند بازگردانیم.

فلچر ادامه داد: به طور قطع این مساله می‌تواند دشواری و چالش های بی‌شماری به همراه داشته باشد و این دلیل بسیار مهمی است که بخواهیم آن را در دیدار با مقامات ایران که تعداد زیادی از پناهجویان ما از این کشور هستند مطرح کنیم.

به گزارش اسکای نیوز، وزیر امور خارجه استرالیا در حالی قرار است به ایران سفر کند که این کشور در حال انجام مذاکراتی جدی با قدرت‌های جهانی بر سر برنامه هسته‌ای‌اش است. این کشورها ابتدای ماه آوریل توانستند به یک تفاهم اولیه مشترک در این زمینه دست پیدا کنند.

نماینده پارلمانی دولت استرالیا ضمن تاکید بر اهمیت سفر خانم بیشاپ به ایران گفت: طی سالهای اخیر این اولین سفر یک مقام استرالیایی در این سطح به تهران است و قرار است علاوه بر موضوع پناهجویان یک سری مسائل دیگر نیز در این سفر مورد رایزنی قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N786823

وبگردی