آفتاب
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تصمیمات مرتبط با حذف صفر از واحد پول ملی به آینده موکول شده است

تصمیمات مرتبط با حذف صفر از واحد پول ملی به آینده موکول شده است

نایب رئیس کمیسیون مجلس گفت: موضوع حذف سه صفر از واحد پول ملی در اولویت بانک مرکزی و به تبع آن شورای پول و اعتبار قرار ندارد و تصمیمات مرتبط با آن به آینده موکول شده است.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه اعضای این کمیسیون با مسئولین بانک مرکزی، گفت: یکی از مباحثی که در جلسه روز سه‌شنبه در دستور کار قرار داشت موضوع حذف صفر بود که بانک مرکزی اعلام کرد با توجه به سیاست‌های دولت در کنترل تورم و افزایش ارزش پول ملی این کار در کوتاه مدت در دستور کار قرار ندارد.

وی افزود: حذف صفر باید مبتنی بر سیاست‌های کنترلی از سوی بانک مرکزی باشد و به نظر می‌رسد کشور در مسیری قرار دارد که توان و تلاش مسئولین پولی ما معطوف به کنترل تورم و کاهش آن باشد و اگر این سیاست‌ها به طور مطلوب اجرا شود حذف سه صفر اولویت ندارد و شاید حتی بتوان گفت لزومی برای این کار نیست.

ندیمی در پایان تأکید کرد: آنچه که مهم است این است که این موضوع بر عهده وزارت اقتصاد و بانک مرکزی است و کمیسیون اقتصادی نیز نظرات کارشناسی و علمی خود را در صورت نیاز به مسئولین مربوط اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N786754

وبگردی