آفتاب

یک سناتور افزایش استفاده از انرژی هسته‌ای در آمریکا را خواستار شد

یک سناتور افزایش استفاده از انرژی هسته‌ای در آمریکا را خواستار شد

یک سناتور جمهوری‌خواه کنگره با اعلام لزوم پررنگ شدن انرژی هسته‌ای در تولید انرژی مورد نیاز آمریکا، این اقدام را برای کاهش هر چه بیش‌تر آلودگی‌های کربنی ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه واشنگتن پست، لامار الکساندر، سناتور جمهوری‌خواه ایالت تنسی کنگره آمریکا با اشاره به تغییرات آب و هوای کره زمین و لزوم کاهش هر چه بیش‌تر آلودگی‌های کربنی گفت: گسترش استفاده از انرژی هسته‌ای در تولید انرژی مورد نیاز آمریکا باید یکی از اهداف اصلی دولت اوباما باشد.

او ادامه داد: هم اکنون 20 درصد از کل انرژی مورد نیاز آمریکا از طریق انرژی هسته‌ای تولید می‌شود و 63 درصد از منابع تولید انرژی بیکربن آمریکا (انرژی پاک) مربوط به انرژی هسته‌ای، است.

این سناتور کنگره آمریکایی با اشاره به این که در دهه‌ی اخیر آگاهی‌ها در مورد تغییرات آب و هوایی و آلودگی‌های کربنی افزایش خوبی داشته است، افزود: آمریکا همواره تلاش داشته است که آلودگی‌های کربنی را کاهش دهد و برای دستیابی بهتر به این امر باید سهم استفاده از انرژی هسته‌ای افزایش یابد.

هم‌اکنون نیروگاه‌های هسته‌ای جهان باعث جلوگیری از تولید 589 میلیون مترمکعب آلودگی کربنی می‌شود.

الکساندر در ادامه ظهار کرد: خطر متوقف شدن فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای در آمریکا و تاثیر آن بر افزایش تولید آلودگی‌های کربنی را باید جدی دانست، برای مثال پس از توقف فعالیت نیروگاه هسته‌ای سان انفر کالیفرنیا در ژانویه‌ی 2012، پس از یک سال آلودگی‌های کربنی 35 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

کد N786723

وبگردی