آفتاب
رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران:

زن مظهر ایجاد آرامش و مودت در خانواده است

زن مظهر ایجاد آرامش و مودت در خانواده است

رییس کل دادگاه‌های تهران در نشستی صمیمانه و به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا (س) از همکاران زن شاغل در محاکم تهران تقدیر و هفته بزرگداشت مقام زن را گرامی داشت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس پوریانی در ابتدا ضمن تبریک این ایام فرخنده و مبارک با اشاره به ماجرای نزول سوره کوثر، گفت: با توجه به قرائنی که در کل سوره و روایات وجود دارد اشاره به فزونی نسل پیامبر اکرم (ص) است. در این سوره سه آیه‌ای خداوند در آیه آخر خطاب به دشمن پیامبر (ص) می‌فرماید: «ان شانئک هو الابتر» که نسل تو ابتر و بریده است؛ پس می‌توان گفت که آیه «انا اعطیناک الکوثر» به مساله ادامه نسل پیغمبر (ص) اشاره دارد به طوری که به گفته مفسران بزرگ اسلامی کوثر باید مربوط به نسل پیامبر باشد و نسل رسول (ص) نیز جز از طریق حضرت فاطمه (س) باقی نمانده است.

وی با بیان اینکه مترجمان قرآن و علمای اسلامی کلمه کوثر را به خیر کثیر ترجمه کرده‌اند، اظهار کرد: اما معنای کوثر بالاتر از این حرف‌هاست و در واقع کوثر یک وجود عظیمی است که تنها بر حضرت زهرا (س) متمرکز است.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران گفت: در پیشگاه خداوند هستی‌بخش و ائمه معصومین (ع) وجود مقدس حضرت زهرا (س) از عظمت و منزلتی بی‌بدیل برخوردار است و در جهان هستی این بانوی بزرگ عصاره نیکی‌ها و فضائل است.

وی افزود: زندگی درخشان این بانوی بزرگوار الگویی برای همه انسان‌ها به‌ویژه زنان عالم است تا با تاسی به شیوه زندگی، روش‌های تربیتی و سیره عملی آن حضرت به سعادت دو جهان نایل آیند و لازمه بقای جامعه اسلامی آن است که زنان و مردان مومن با تاسی از بزرگ بانوی اسلام به تربیت نسلی صالح، متعهد، عالم و آگاه همت گمارند.

پوریانی با اشاره به اهمیت نقش زن در خانواده تاکید کرد: خانواده کانون تعلیم و تربیت الهی است و نقش زن در خانواده از محوری‌ترین نقش‌ها به شمار آمده چرا که دو وظیفه اساسی و حیاتی در خانواده بر عهده زن گذاشته شده است. ابتدا وظیفه همسری سپس وظیفه‌ی مادری که این دو نقش از حیاتی‌ترین و اصیل‌ترین نقش‌ها در ایجاد سلامت در جامعه هستند.

رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران در ادامه تبیین نقش زن در خانواده تصریح کرد: زن مظهر ایجاد آرامش و مودت در خانواده و خانواده بهترین بستر سالم برای رسیدن به کمال انسان است و این نهاد مقدس نقش عمده‌ای در ارتقا و رشد و پویایی جامعه ایفا می‌کند.

انتهای پیام

کد N786718

وبگردی