آفتاب

کشتی‌های جنگی انگلیس و ناتو به یک رزمایش در سواحل اسکاتلند می‌پیوندند

کشتی‌های جنگی انگلیس و ناتو به یک رزمایش در سواحل اسکاتلند می‌پیوندند

چندین کشتی جنگی نیروی دریایی انگلیس و ناتو در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به افزایش رزمایش‌های دریایی روسیه، در چند روز آینده به بزرگترین رزمایش اروپا در نزدیکی ساحل اسکاتلند می‌پیوندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه تلگراف، به دنبال یک هشدار واقعی به سبک جنگ سرد و مشاهده یک زیردریایی روسی مشکوک در این منطقه، نیروی دریایی انگلیس در زمینه شکار زیردریایی‌های دشمن مانور خواهد داد.

رزمایش "جنگجوی مشترک" شامل 55 کشتی جنگی، 70 هواپیما، 13 هزار دریانورد، سرباز و نیروی هوایی از 14 کشور خواهد بود.

این رزمایش 15 روزه به رهبری انگلیس شاهد فرودهای تمرینی آبی- خاکی، پاکسازی مین و حملات کشتی‌های کوچک خواهد بود.

در حالی که وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد، این رزمایش‌ها واکنشی به هیچ کشور خاصی نیست اما فرمانده‌های ناتو تایید کردند، این رزمایش گسترده تا حدودی نشانه‌ای از قدرت این ائتلاف برای اطمینان خاطر دادن به اعضایی است که نسبت به اقدامات تهاجمی روسیه در اوکراین، احساس خطر می‌کنند.

این رزمایش سالی دو بار برگزار می‌شود اما این رزمایش 15 روزه بزرگترین در نوع خودش است.

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس گفت، اقدامات تهاجمی کرملین یکی از تهدیدهای بی‌سابقه برای مرز بین‌الملل است.

پس از مشاهده زیردریایی روسی مشکوک در نزدیکی ساحل اسکاتلند، انگلیس سال گذشته میلادی مجبور به درخواست کمک از هواپیماهای گشت‌زنی ناتو شد.

در نشانه دیگری از افزایش نگرانی‌های اروپا نسبت به تهدید اقدامات تهاجمی روسیه، پنج کشور اسکاندیناوی ائتلاف دفاعی جدیدی را علیه این همسایه شرقی خود تشکیل داده‌اند.

وزرای دفاع و امور خارجه نروژ، سوئد، دانمارک، فنلاند و ایسلند اقدامات روسیه را به عنوان بزرگترین چالش نسبت به امنیت اروپا توصیف کرده و متعهد همکاری نظامی و اطلاعاتی نزدیکتر شدند.

آنها اعلام کردند: وضعیت امنیتی در کشورهای اسکاندیناوی در سال گذشته میلادی وخیم‌تر شده است. ما باید برای مواجه با بحران‌های احتمالی آماده باشیم. ما باید به اقدامات روسیه تکیه کنیم نه لفاظی‌های کرملین. این پنج کشور اسکاندیناوی همچنین متعهد به افزایش رزمایش‌های نظامی مشترک، تبادل اطلاعات و همکاری‌های سایبری و امنیتی شدند.

انتهای پیام

کد N786614

وبگردی