آفتاب
عضو انجمن جرم‌شناسی ایران:

حادثه جده نقض آشکار کرامت انسانی است

حادثه جده نقض آشکار کرامت انسانی است

عضو انجمن جرم‌شناسی ایران بر برخورد جدی با ماموران متخلف عربستانی تاکید کرد.

مهدی مهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، اظهار کرد: حادثه تأسف‌بار فرودگاه جده در مورد دو نوجوان ایرانی غمی بزرگ بر دل تمام آزاداندیشان گذاشت و نقض آشکار کرامت انسانی است؛ لکن آنچه در این مقال می‌تواند موجب تسلای خاطر هر عدالت‌خواهی شود برخورد صحیح و تلاش برای بازگرداندن حس اجرای عدالت و رفع ظلم به جامعه است.

وی افزود: بر اساس فرمایش رسول اکرم (ص) حرمت مؤمن بالاتر از حرمت کعبه است. این حرمت صرفاً نباید در لفظ بماند و باید در عمل نیز رعایت شود که متأسفانه آل‌سعود ثابت کرد به این اصول پایبند نیست.

عضو انجمن جرم‌شناسی ایران خاطرنشان کرد: می‌توان گفت که با تحقق شرایط ماده 8 از قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 محاکم جمهوری اسلامی ایران با توجه به نوع عمل ارتکابی حتی بدون شکایت شاکی می‌توانند موضوع را تعقیب کنند.

مهری ادامه داد: هرچند خلاء محسوس قانونی از برخی جهات در صورت محقق نشدن شرایط مقرر موصوف در عدم استرداد اتباع کشور عربستان احساس می‌شود اما شایسته است دستگاه دیپلماسی و سایر مسئولان برخوردی قاطع برای تجدید احساس حمایت دولت از اتباع و بخصوص گرفتن حق این دو جوان صورت دهند.

انتهای پیام

کد N786513

وبگردی