آفتاب
/دستور کار کمیسیون‌های مجلس/

فرهادی، رحمانی‌فضلی و قاضی‌زاده این هفته در مجلس

فرهادی، رحمانی‌فضلی و قاضی‌زاده این هفته در مجلس

وزرای علوم، کشور و بهداشت و درمان این هفته به برخی از کمیسیون‌های مجلس می‌روند.

وزرای علوم، کشور و بهداشت و درمان این هفته به برخی از کمیسیون‌های مجلس می‌روند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا کمیسیون مجلس ،یک شنبه و دوشنبه و سه شنبه هفته جاری جلسات هفتگی خود را برگزار می‌کنند .

** حضور وزرای بهداشت و علوم در کمیسیون آموزش

کمیسیون آموزش و تحقیقات در هفته جاری از وزیر بهداشت ، رئیس دانشگاه آزاد و معاوننین وزارت آموزش و پرورش جهت ارائه برنامه‌های سال جاری خود دعوت می‌کند که قرار است معاونین آموزش و پرورش نیز موضوع رتبه بندی معلمان را در کمیسیون مورد بررسی قرار دهد.

کارگروه آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون اصلاح قانون تاسیس و اداره مراکز، مراکز آموزشی و مراکز پرورشی غیر دولتی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

همچنین رئیس سازمان استاندارد، رئیس دانشگاه علمی – کاربردی و رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز سه شنبه هفته جاری به کمیسیون آموزش و تحقیقات خواهند رفت.

وزیر علوم و تحقیقات نیز به منظور پاسخگویی به سوال جعفری نماینده بجنورد، کریمی قدوسی نماینده مشهد، زاکانی نماینده تهران، اربابی نماینده مبارکه و قاضی پور نماینده ارومیه به کمیسیون آموزش می‌رود.

**سفر استانی کمیسیون اجتماعی به ایلام

کمیسیون اجتماعی یکشنبه هفته جاری جلسه مشترکی را با کمیسیون برنامه و بودجه جهت بررسی متن پیشنهادی آیین نامه اجرایی ماده 44 قانون دیوان محاسبات کشور برگزار می‌کند.

اعضای این کمیسیون سفر دو روزه‌ای را از روز دوشنبه تا چهارشنبه به استان ایلام جهت بررسی مسائل و مشکلات این استان در حوزه‌ی اجتماعی خواهند داشت.

بررسی مشکلات اپراتورهای برق کشور نیز در دستور کار کارگروه کار و روابط اجتماعی کمیسیون اجتماعی قرار دارد.

کمیسیون اصل 90 نیز در جلسات هفته آینده ضمن برگزاری جلسات کارگروه‌ها به بررسی شکایات حاصله می‌پردازد.

**سیف و معاونینش در کمیسیون اقتصاد

بررسی لایحه موافقت نامه بین دو دولت ایران و جمهوری سوسیالیستی ویتنام به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیاتهای بردرآمد وبررسی لایحه بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسیله‌ی نقلیه موتوی زمینی در مقابل شخص ثالث را کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار می‌دهد.

همچنین این کمیسیون جلسه‌ای را برای رئیس کل و معاونین بانک مرکزی جهت استماع گزارش عملکرد بانک مرکزی برگزار خواهد کرد.

بررسی طرح القاء 7 بند به ماده 34 قانون پولی و بانکی کشور از دیگر موارد کمیسیون اقتصادی کشور به شمار می‌رود.

**بررسی روابط ایران و عربستان در کمیسیون امنیت

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه روز یک شنبه به روابط ایران با کشور عربستان سعودی و نحوه برخورد نامناسب اخیر با زائران ایرانی را با حضور مسئولان ذیربط مورد بررسی قرار می‌دهند.

بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران و رسیدگی به آخرین تحولات یمن با حضور مسئولان مربوطه نیز در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

**مسئولان سازمان انرژی اتمی در کمیسیون انرژی

کمیسیون انرژی مجلس این هفته میزبان مسئولان سازمان انرژی اتمی برای بررسی مذاکرات هسته‌ای لوزان سوئیس است.

بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران، رسیدگی به طرح افزایش جمعیت بهره مند روستایی کشور از آب شرب ، بررسی طرح بهینه سازی مصرف آب شرب و طرح اصلاح ماده 186 آیین نامه داخلی از دیگر موارد کاری کمیسیون انرژی است.

همچنین کمیسیون انرژی در جلسه هفته آینده دو نفر از نمایندگان را جهت عضویت در شورای عالی انرژی انتخاب کرده و به مجلس معرفی می‌کند.

بررسی طرح اجازه سازمان‌ها و دستگاههایی که دولتی و موسسات عمومی غیر دولتی به استفاده از انرژی خورشیدی نیز در دستور کار کمیسیون انرژی قرار دارد.

**جلسه با مدیر عامل بانک کشاورزی

کمیسیون برنامه و بودجه نیز هفته آینده ضمن برگزاری جلسه مشترکی با کمیسیون اجتماعی جهت رسیدگی و تصویب متن پیشنهادی آیین‌نامه اجرایی ماده 44 قانون دیوان محاسبات، طرح تسهیل اجرای بند ت ماده 44 قانون برنامه پنجم و طرح الحاق یک بند به ماده 17 قانون برنامه را مورد بررسی قرار می‌هد.

دعوت از دستگاههای مربوطه جهت ارائه گزارش عملکرد سال 93 در مورد اعتبارات استانی مربوط به تبصره 22 سال گذشته در خصوص 2 درصد درآمد نفت و گاز و مازاد درآمد استانی و برگزاری جلسه مشترک با اعضای هیات مدیره و مقابله با بانک کشاورزی در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه در آن قرار دارد.

بازدید از طرح‌های عمرانی استان ایلام و دعوت از مسئولان برای گزارش عملکرد منابع اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی به مهار آبهای مرزی از دیگر موارد کمیسیون برنامه و بودجه است.

**بازدید از سازمان استاندارد ملی دستور کار کمیسیون بهداشت

کمیسیون بهداشت نیز هفته جاری ضمن بررسی طرح اصلاح قانون واگذاری واحدهای غیر بهداشتی و درمانی بهکده رضوی به کمیته امداد امام خمینی و انتزاع آن از سازمان مبارزه با جوزام، از سازمان استاندارد ملی ایران بازدید می‌کند.

انتخاب اعضای ناظر در انتخابات سازمان نظام پرستاری،استماع گزارش معاون بهداشتی وزارت بهداشت و معاون درمان ومسئولان سازمان نظام پرستاری در خصوص چگونگی رفع معضلات کاری پرستاری نیز در دستور کارکمیسیون بهداشت قرار دارد.

کمیسیون تدوین و آیین نامه داخلی مجلس نیز در جلسه‌ای طرح اصلاح ماده 186 قانون آیین نامه داخلی مجلس را مورد بررسی قرار می‌دهد.

**رحمانی فضلی در کمیسیون شوراها

کمیسیون شوراها این هفته میزبان فرمانده نیروی انتظامی و فرمانده پلیس راهور ناجا است.

همچنین این کمیسیون طرح استانی شدن حوزه‌های انتخابات مجلس و طرح نحوه‌ی فعالیت احزاب و گروههای سیاسی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وزیر کشور نیز به منظور پاسخگویی به سوالات 17 نماینده مجلس به کمیسیون شوراها می‌رود.

** بررسی طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای در کمیسیون صنایع

کمیسیون صنایع هفته جاری به بررسی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران می‌پردازد.

رسیدگی به لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد از دیگر موارد کاری کمیسیون صنایع است.

**بررسی گزارش مربوط به رتبه محیط کسب و کار در کمیسیون ویژه

کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 در جلسات این هفته خود به بررسی طرح پیشنهادی کمیسیون جهت انضمام به گزارش سیاست‌های اقتصادی مقاومتی ، گزارش پیرامون رتبه محیط کسب و کار و سیاست‌های کلی برنامه پنجم می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N786468

وبگردی