آفتاب

حملات انتحاری داعش در رمادی / تحقق اهداف اولیه عملیات آزادسازی الانبار عراق

حملات انتحاری داعش در رمادی / تحقق اهداف اولیه عملیات آزادسازی الانبار عراق

در حالی که تروریست‌های داعش برای مقابله با نیروهای عراقی و جبران شکست‌های خود به حملات انتحاری علیه این نیروها در شهر رمادی متوسل شده‌اند، فرمانده عملیات الانبار از محقق شدن اهداف مرحله اول عملیات آزادسازی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، پس از حملات شدید داعش به منطقه «البو فراج» در شمال رمادی و متوسل شدن به عاملان انتحاری برای مقابله با نیروهای عراقی و ممانعت از پیشروی آنها در استان الانبار، عذال الفهداوی، عضو شورای استانداری الانبار اعلام کرد که تجهیزات نظامی زیادی به این منطقه رسیده است تا نیروهای عراقی بتوانند به طور جدی با تروریست‌های داعش مقابله کنند.

به گزارش منابع عراقی، دو هنگ از پلیس فدرال عراق به مقر فرماندهی عملیات الانبار رسیده است که برای شرکت در جنگ خیابانی آموزش دیده‌اند و مجهز به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها هستند.

به گزارش این منابع، یگان‌های نظامی عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی البوفراج که روز جمعه در معرض حملات انتحاری قرار گرفت، آغاز می‌کنند.

در حال حاضر نیز هماهنگی خوبی میان تمامی نیروهای عراقی که برای بازپس‌گیری الانبار می‌جنگند، وجود دارد.

تروریست‌های داعش روز جمعه حملاتی را به شهر رمادی انجام دادند که موجب درگیری‌های شدید میان دو طرف و کشته شدن ده‌ها تن شد.

تروریست‌های داعش که در حال حاضر نیرو و قدرت خود را از دست داده‌اند تلاش می‌کنند تا با انجام حملات انتحاری و انفجارهای متعدد در مناطق مختلف با نیروهای عراقی مقابله کنند.

با ادامه درگیری‌ها میان داعش و نیروهای عراقی صدها خانواده از منطقه البوفراج فرار کردند. تروریست‌های داعش با حمله به منازل نیروهای ارتش و پلیس در این منطقه 15 تن را به قتل رساندند.

فرماندهی پلیس الانبار نیز اعلام کرد که کاظم محمد الفهداوی، رئیس پلیس الانبار از تلاش برای ترور از طریق خودروی بمب‌گذاری شده در شمال رمادی جان سالم به در برد.

صباح کرحوت، رئیس شورای استانداری الانبار نیز در تماس با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق خواهان ارسال فوری تجهیزات نظامی شد و اعلام کرد که تنها مشکل آنها کمبود مهمات است.

در همین حال جاسم الحلوسی، عضو شورای استانداری الانبار اعلام کرد که نیروهای عراقی به تقویت پایگاه‌های خود در مناطق «النسف» و «الحصی» و محاصره مناطق اطراف فلوجه پرداخته‌اند تا بتوانند این مناطق را آزاد کنند.

به گفته الحلوسی، نیروهای عراقی در حال حاضر تدابیر امنیتی گسترده‌ای در فلوجه، الکرمه و شمال رمادی اتخاذ کرده‌اند.

قاسم المحمدی، فرمانده عملیات الانبار اعلام کرد: اهداف مرحله اول عملیات آزادسازی الانبار محقق شده است و عملیات نظامی تا آزادسازی کامل این استان ادامه دارد.

احمد الاسدی، سخنگوی نیروهای مردمی عراق اعلام کرد که نیروهای ویژه آزادسازی الشرقاط و بیجی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

صالح المطلق، معاون نخست‌وزیر عراق نیز اعلام کرد که هیچ‌گونه مخالفتی با مشارکت نیروهای مردمی عراق در عملیات آزادسازی الانبار وجود ندارد.

وی افزود: ما از هر شهروند عراقی که بخواهد از خاک عراق دفاع کند، استقبال می‌کنیم.

از سوی دیگر، ساکنان محلی در شهر موصل اعلام کردند که داعش 88 نظامی و غیرنظامی در مناطق «الحضر»، «السلامیه» و «الشوری» در جنوب موصل را بازداشت کرده است.

انتهای پیام

کد N786394

وبگردی