آفتاب

کشف گورستان قرون وسطی زیر دانشگاه کمبریج

کشف گورستان قرون وسطی زیر دانشگاه کمبریج

باستان‌شناسان موفق به کشف یک گور تاریخی با بیش از هزار اسکلت در زیر دانشگاه کمبریج انگلستان شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این گور قدیمی که بیش از هزار نفر در آن دفن شده‌اند، سه سال پیش در جریان احیای ساختمان قدیمی متعلق به کالج «سینت جان» کمبریج کشف شده بود اما تاکنون خبری از آن فاش نشده بود.

گزارش جدیدی که در ژورنال باستان‌شناسی منتشر شده حاکی از آن است که در جریان این کاوش 400 اسکلت کاملا سالم به همراه بقایای دیگری که متعلق به بیش از 600 نفر است کشف شده است.

اغلب این بقایا که مربوط به قرن 13 تا 15 میلادی است، متعلق به بیمارستان «سینت جان» است که حالا تبدیل به دانشگاه شده و در گذشته برای درمان دانشوران فقیر و عموم مردم تهی دست کاربرد داشته است.

این افراد بدون تابوت و حتی بدون کفن و پوشش دفن شده بودند که این امر حاکی از فقیر بودن آن‌ها است و تنها در کنار چند جسد بقایای جواهرات و اشیای ارزشمند کشف شده است.

مطالعات باستان‌شناسان نشان داده است که تقریبا تعداد اجساد از لحاظ جنسیت مرد و زن برابر است و بیشتر اجساد بین سن 25 تا 45 سالگی قرار داشته‌اند.

باستان‌شناسان همچنین هیچ اثری از کودکان در میان بقایای کشف شده گزارش نکردند، این در حالی است که مرگ کودکان در قرون وسطی امری رایج بوده است و همچنین عدم وجود هیچ زن بارداری نیز حاکی از عدم پذیرش بانوان باردار توسط بیمارستان بوده است.

کوچک بودن برخی از قبرها برای مردگان نیز باستان‌شناسان را به این نتیجه رساند که قبرها از پیش آماده شده بودند که احتمالا به دلیل شرایط سخت حفر زمین در زمستان این کار از پیش انجام می‌شده است.

کشف گورستان قرون وسطی زیر دانشگاه کمبریج

کشف گورستان قرون وسطی زیر دانشگاه کمبریج

انتهای پیام

کد N786355

وبگردی