آفتاب

افزایش کمک اطلاعاتی آمریکا به عربستان در تجاوز ریاض به خاک یمن

افزایش کمک اطلاعاتی آمریکا به عربستان در تجاوز ریاض به خاک یمن

دولت آمریکا در حال افزایش تبادل اطلاعات با عربستان سعودی است و قصد دارد اطلاعات بیشتری را در رابطه با اهداف بالقوه در کمپین هوایی ریاض علیه حوثی‌ها در یمن در اختیار آل سعود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، به گفته مقام‌های آمریکایی، این افزایش تبادل اطلاعات شامل اطلاعات حساس می‌شود که با استفاده از آن سعودی‌ها می‌توانند بهتر اهدافشان را در یمن هدف قرار دهند.

یکی از مقام‌های آمریکایی گفت: ما اطلاعات را با شرکای عربستانی به اشتراک گذاشته‌ایم. ما به آنها کمک می‌کنیم تا درک بهتری از میدان نبرد و شرایط بازی با نیروهای حوثی داشته باشند. ما همچنین به آنها در شناسایی منطقه "حمله ممنوع" کمک می‌کنیم تا بدین وسیله آمار تلفات غیرنظامی را کاهش دهیم.

ایالات متحده که حملاتش علیه شبه‌نظامیان القاعده در یمن به دلیل پیشرفت حوثی‌ها در صنعا، پایتخت یمن با شکست سنگینی همراه بوده، از مداخله مستقیم در درگیری‌های مذکور خودداری کرده است.

از سوی دیگر یک دیپلمات ارشد آمریکایی اخیرا گفت که واشنگتن روند ارسال سلاح و تقویت تبادل اطلاعات با ائتلاف تحت رهبری عربستان را افزایش داده است. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سوخت‌گیری مجدد جنگنده‌های ائتلاف عربی را در خارج از حریم هوایی یمن آغاز کرده است. کاخ سفید و پنتاگون دقیقاً اعلام نکرده‌اند که چه زمانی برای تبادل اطلاعاتی از آنها درخواست شده است.

انتهای پیام

کد N786239

وبگردی