آفتاب
وزیر اماراتی:

ایران برای پاکستان وترکیه مهمتراز کشورهای حاشیه خلیج‌فارس شده است

ایران برای پاکستان وترکیه مهمتراز کشورهای حاشیه خلیج‌فارس شده است

وزیر مشاورامورخارجه امارات تصمیم پاکستان درعدم حمایت از عربستان درحمله به یمن رایک موضع متناقض اعلام و تصریح کردکه اهمیت ایران برای آنکارا و اسلام آباد بیشتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، به دنبال رای منفی پارلمان پاکستان به حمایت نظامی از عربستان در حمله به یمن، «انور قرقاش» وزیر مشاور امور خارجه امارات با اظهار بیاناتی خشم ائتلاف ضد انقلاب مردمی یمن از این تصمیم پاکستان را ابراز کرد.

وی مدعی شد: تصمیم پارلمان پاکستان در بی طرفی در مساله یمن و عدم حمایت از عربستان یک موضع متناقض و خطرناک است.

قرقاش در ادامه افزود: امنیت خلیج فارس هم اکنون در خطر است و هم اکنون لحظه مشخص شدن همپیمان واقعی از همپیمان رسانه ای است که تنها در حرف محدود شده است.

این مقام اماراتی تصریح کرد: پاکستان هم اکنون نیازمند اتخاذ موضعی روشن درخصوص روابط استراتژیک خود با کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی ضمن تهدید پاکستان اعلام کرد که تصمیم اخیر این کشور در عدم حمایت از حمله عربستان به یمن این کشور را به شدت به زحمت خواهد انداخت و تبعات فراوانی برای وی به بار خواهد آورد.

قرقاش افزود: درحال حاضر اهمیت ایران برای پاکستان و ترکیه بیشتر از کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

وی تصریح کرد: مواضع متناقض پاکستان و ترکیه بهترین دلیل بر ایجاد عنوان «امنیت عربی» از لیبی تا یمن است.

پارلمان پاکستان در جلسه ویژه‌ای که برای بررسی درخواست عربستان سعودی برای مشارکت نیروهای پاکستان در جنگ علیه یمن تشکیل شده بود، رأی منفی دادند.

رای منفی پارلمان پاکستان به این طرح در حالی است که ریاض فشار زیادی بر اسلام آباد وارد می کرد تا پاکستان را به مشارکت در این جنگ متقاعد کند. 

پیشتر «خواجه عاصف» وزیر دفاع پاکستان گفته بود که عربستان خواستار حضور جنگنده ها، ناوها و نیروی زمینی پاکستان در جنگ یمن است.

کد N786022

وبگردی