آفتاب

کارتر: آمریکا به دنبال استقرار بهترین تسلیحات خود در آسیا است

کارتر: آمریکا به دنبال استقرار بهترین تسلیحات خود در آسیا است

وزیر دفاع آمریکا قول داد که این کشور بهترین سلاح‌های خود را در کشورهای آسیایی مستقر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این سلاح‌ها شامل جدیدترین بمب‌افکن و یگان‌های جنگ‌افزاری سایبری است و هدف از استقرار آن مقابل با تهدیدها از جمله تهدیدهای کره‌شمالی است.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به سئول تاکید کرد: بهترین و جدیدترین ابزارهای ما در این نقطه از جهان مستقر می‌شوند.

وی گفت که در مذاکرات با همتای کره‌ای خود ارزیابی درستی از تهدیدات هسته‌ای و برنامه موشکی کره‌شمالی علیه شبه‌جزیره کره انجام داده است.

وزیر دفاع آمریکا تصریح کرد: کره‌شمالی همانطور که با آزمایشات، موشکی خود نشان داد قصد دارد اقدامات تحریک‌آمیزش را ادامه دهد.

کره‌شمالی روز سه‌شنبه دو موشک زمین به هوا را آزمایش کرد که با این زمان مصادف با حضور کارتر در ژاپن در اولین بخش از سفرهای آسیایی وی بود.

وی با تاکید بر اینکه بازدارندگی نظامی و آمادگی در کره‌شمالی و جنوبی بسیار مهم است، افزود که آمریکا در زمینه توانمندی‌های پیشرفته که مناسب با محیط امنیتی دینامیک باشند، سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی افزود که بمب‌افکن‌ها، جنگنده‌های F-35 و سیستم‌های جنگ‌افزاری سایبری پیشرفته به ترتیب در کشورهای آسیایی مستقر خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد که در مذاکرات خود در سئول به موضوع حساس سیستم دفاع موشکی که واشنگتن قصد استقرار آن در کره‌جنوبی را دارد، اشاره کرده است و تاکید کرد که این سیستم همچنان در دست تولید است.

کارتر خاطرنشان کرد: ما در مرحله‌ای نیستیم که درخصوص استقرار آن با هیچ کسی صحبت کنیم.

انتهای پیام

کد N785739

وبگردی