آفتاب

توافق مخالفان و هیات دولت سوریه در مسکو با تدوین بیانیه مشترک

توافق مخالفان و هیات دولت سوریه در مسکو با تدوین بیانیه مشترک

یکی از اعضای مخالفان سوریه در گردهمایی مسکو 2 اعلام کرد: نتایج گردهمایی مسکو 2 نتیجه‌بخش بود و ما توانستیم بر سر تدوین بیانیه مشترکی با هیات دولت سوریه توافق کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری روسیه الیوم، "قدری جمیل"، رئیس حزب مخالف "اراده مردمی" سوریه و یکی از اعضای مخالفان در گردهمایی مسکو2 در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان این گردهمایی تاکید کرد: حاضران در این گردهمایی با حل و فصل بحران سوریه براساس بیانیه ژنو 1 و مخالفت با هرگونه سهمیه‌بندی در پست‌ها براساس گرایش طایفه‌ای یا نژادی توافق کردند اما به دلیل اندک بودن زمان نتوانستیم درخصوص برخی مسائل به گفت‌وگو بپردازیم.

وی ضمن اعلام رسیدن به توافق با هیات دولت سوریه درخصوص بیانیه‌ای مشترک گفت: ما همچنین توافق کردیم تا از بان‌کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل بخواهیم تا به برگزاری نشست ژنو 3 سرعت ببخشد. بیانیه مشترکی که توانستیم بر سر آن توافق کنیم براساس بیانیه ژنو تدوین شده و زمینه‌ساز موفقیت‌های بعدی ما برای حل بحران سوریه است.

جمیل خاطرنشان کرد: ما توهم این را نداریم که نشست مسکو به حل بحران سوریه بینجامد بلکه درک می‌کنیم که گردهمایی مسکو برای کمک کردن به حل بحران است. نتایج مذاکرات مسکو نتیجه‌بخش بود.

"سمیر العیطه" یکی دیگر از نمایندگان مخالفان در گردهمایی مسکو 2 گفت: ما از مسکو به دلیل برگزاری این نشست قدردانی می‌کنیم و خواهان خروج تمامی تروریست‌های خارجی از سوریه هستیم.

انتهای پیام

کد N785637

وبگردی