آفتاب

هند به دنبال خرید تعداد کمتری از جنگنده‌های رافائل از فرانسه است

هند به دنبال خرید تعداد کمتری از جنگنده‌های رافائل از فرانسه است

رسانه‌های هند گزارش دادند، احتمالا در جریان مذاکرات امروز (جمعه) نخست‌وزیر این کشور با رئیس‌جمهوری فرانسه در مساله قرارداد خرید جنگنده‌های رافائل فرانسوی توسط هند تحولی ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های هند در آستانه مذاکرات "نارندرا مودی"، نخست‌وزیر هند و "فرانسوا اولاند"، رئیس‌جمهوری فرانسه طی امروز اعلام کردند که دولت هند در حال بررسی خرید مستقیم تعداد کمتری از جنگنده‌های رافائل از فرانسه به منظور تصریح فرایند دریافت آن و جایگزین کردن جنگنده‌های قدیمی با این جنگنده‌ها است.

روزنامه هندوستان تایمز گزارش داد: دولت هند به طور جدی در حال بررسی خرید راهبردی بالغ بر 40 جنگنده رافائل برای نیروی هوایی هند به دلیل نیاز عملیاتی و همچنین خریدهای بیشتر در آینده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع گزارش داد: توافق جدید خرید در سال جاری میلادی تدوین خواهد شد و تعداد دقیق جنگنده‌های خریداری شده وابسته به قیمت نهایی خواهد بود.

روزنامه اکونومیک‌تایمز نیز به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه هند گزارش داد که احتمالاً در جریان سفر مودی به فرانسه تلاش‌هایی در زمینه این توافق خرید انجام خواهد شد.

انتهای پیام

کد N785517

وبگردی