آفتاب
زارع در گفت‌وگو با ایسنا:

باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کرد

باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کرد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نباید اقتصادمان را به برداشتن تحریم‌ها و نتیجه مذاکرات گره زنیم بلکه باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرایی کرد.

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در صورت برداشتن تحریم‌ها نقل و انتقالات پول انجام خواهد شد و در نتیجه هزینه نقل و انتقال پایین می‌آید و شاهد تاثیرگذاری در حوزه صادرات و واردات خواهیم بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: البته در سال جاری تراز تجاری به منفی سه میلیارد دلار رسیده است که این رقم بالایی است. این بدان معناست که صادرات 50 میلیارد دلار و واردات 53 میلیارد دلار بوده است. این نویددهنده تثبیت تراز تجاری و رونق فضای کسب و کار است.

وی افزود: این شرایط نشان می‌دهد که قطعا رشد اقتصادی خواهیم داشت و افزایش پیدا می‌کند. می‌توانیم در حوزه بهره‌وری و سرمایه‌گذاری به عنوان دو بال اقتصادی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم، نتیجه کار نیز در این شرایط کاهش نرخ بیکاری و حرکت به سمت داشتن نرخ تورم تک رقمی می‌شود. رشد اقتصادی نیز بالاتر خواهد رفت و در نهایت می‌توانیم در حوزه اقتصادی در دنیا به ویژه در بازارهایی همچون نفت و مشتقات آن اثرگذار باشیم. البته اکنون به دلیل یکسری محدودیت‌های ایجاد شده دستمان بسته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در عین حال تاکید کرد:‌ رسیدن به تمامی این اهداف منوط به داشتن نگاه چندجانبه است یعنی علاوه بر تمرکز بر برداشتن تحریم‌ها، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و داشتن مدیریت داخلی امری مهم به شمار می‌آید.

وی یادآور شد:‌ مقام معظم رهبری امسال در راهبردهایی بر جلوگیری از واردات کالاهای مصرفی و بی‌رویه، جلوگیری از پدیده شوم قاچاق و توجه ویژه به بنگاه‌های کوچک و متوسط، حمایت از تولید و سوق دادن تسهیلات به بخش تولید تاکید کردند حال اینکه اعطای تسهیلات در سال 92، 40 درصد و امسال به 31 درصد رسیده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مهم‌ترین نقشه راه برای رسیدن به این اهداف، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است بنابراین نباید اقتصادمان را به برداشتن تحریم‌ها و مذاکرات گره بزنیم. نباید دلمان فقط به این مذاکرات و لغو یکباره تحریم‌ها خوش باشد.

وی در پایان گفت: نباید اشتباهات گذشته را تکرار کرده و فقط نگاه‌مان به فروش نفت معطوف باشد. باید به سمت تقویت حوزه صادرات غیرنفتی حرکت کنیم.

انتهای پیام

کد N785262

وبگردی