آفتاب

آمریکا: کره شمالی موشک‌های قاره‌پیمای مسلح به کلاهک هسته‌ای دارد

آمریکا: کره شمالی موشک‌های قاره‌پیمای مسلح به کلاهک هسته‌ای دارد

رئیس فرماندهی دفاع هوا و فضای آمریکای شمالی اعلام کرد، اطلاعات آمریکا معتقد است کره شمالی یک نوع سلاح اتمی را کوچک سازی کرده است که قابلیت سوار شدن بر موشک‌های بین‌قاره‌ای را دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دریا سالار بیل کورتنی، رئیس فرماندهی دفاع هوا فضای آمریکای شمالی طی بیانیه‌ای در جلسه امروز (پنج شنبه) پنتاگون به گمانه‌زنی‌های درباره پیشرفت تکنولوژی کره شمالی در قراردادن کلاهک هسته‌ای در یک نوع موشک بالستیک قاره‌پیما اشاره کرد.

کورتنی در این بیانیه اظهار کرد: برآورد ما این است که آنها این توانایی را دارند تا کلاهک هسته‌ای کوچک شده‌ای را در موشک‌های کی ان 08 قرار دهند و از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما تاکنون شاهد آزمایش این موشک‌ها نبوده‌ایم و منتظر آن هستیم اما این به این معنی نخواهد بود که آنها پیش از استفاده از این موشک‌ها حتما آن را آزمایش می‌کنند.

کره شمالی از سال 2006 تاکنون سه آزمایش اتمی انجام داده که در هیچ یک از آنها از موشک‌های مذکور استفاده نکرده است.

کورتنی در ادامه اظهاراتش با اشاره به احتمال پرتاب این موشک‌ها به سمت آمریکا گفت، اگر کره شمالی چنین موشک‌هایی را به سمت ما پرتاب کند می‌توانم با اطمینان بگویم که ما آنها را سرنگون خواهیم کرد.

اظهارات اخیر کورتنی با سخنان پیشین او در کنگره مبنی بر عدم اطمینان کامل او از توانایی هشدار و دفاع آمریکا در مقابل چنین حمله‌ای در تعارض است.

در همین حال بسیاری از کارشناسان نظامی معتقدند درست است که مسلح کردن موشک‌های نام برده به کلاهک هسته‌ای ممکن است اما رساندن آن به هدف امری بسیار مشکل است.

اظهارات کورتنی همزمان با سفر اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا به سئول برای گفت‌وگو درباره راه‌های افزایش مقاومت در برابر کره شمالی مطرح شدند.

انتهای پیام

کد N785045

وبگردی