آفتاب

نماینده مخالفان سوریه از پیشرفت در مذاکرات مسکو خبر داد

نماینده مخالفان سوریه از پیشرفت در مذاکرات مسکو خبر داد

دبیر شورای حزب اراده مردمی سوریه اعلام کرد، با برگزاری مذاکرات میان نمایندگان دولت دمشق و مخالفان، دوربرد آشتی ملی در این کشور واقع‎بینانه‎تر می‎شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دور دوم مذاکرات میان نمایندگان دولت و جناح مخالف سوریه با هدف پایان دادن به مناقشات در این کشور در مسکو و از روز دوشنبه آغاز شده که قرار است تا امروز (پنج‎شنبه) ادامه داشته باشد.

قدری جمیل، دبیر شورای حزب اراده مردمی و از رهبران جناح مخالف سوریه با اشاره به این که نشست میان مخالفان و نمایندگان دولت سوریه در مسکو پیشرفت‎هایی به دنبال داشته است، خاطرنشان کرد: فکر می‎کنم ما می‎توانیم از احتمال انجام توافقاتی با دولت بشار اسد سخن به میان آوریم زیرا در حال حاضر مناقشات و خصومت‎ها مانند گذشته عمیق نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دو جناح در حال نزدیک‎تر کردن نقطه‌نظرات خود به یکدیگر در مورد پاره‎ای از مسائل سیاسی هستند.

این نماینده مخالفان سوری گفت که آتش‎بس برقرار شده میان مخالفان و دولت دمشق از جمله موضوعات کلیدی است که دو طرف در مذاکرات امروز خود به آن خواهند پرداخت.

جمیل اظهار کرد که دور دوم مذاکرات نمایندگان سوریه در مسکو شامل مسائل مختلفی از جمله آتش‎بس، زندانیان سیاسی و کمک‎های انسان دوستانه است.

انتهای پیام

کد N784693

وبگردی