آفتاب
/ روز فن‌آوری هسته‌ای/

جوکار:‌ توسعه فناوری هسته‌ای باید تداوم یابد

جوکار:‌ توسعه فناوری هسته‌ای باید تداوم یابد

نماینده مردم یزد و صدوق گفت: در سایه ایثار، تعهد و تلاش خستگی‌ناپذیر دانشمندان هسته‌ای کشورمان به جایگاه خوبی در تولید فناوری بومی هسته‌ای دست یافته‌ایم.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به روز ملی فناوری انرژی هسته‌ای خاطرنشان کرد: با پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری شهدای هسته‌ای و مردم موفق به تولید دانش بومی هسته‌ای شده‌ایم و اکنون به جایگاه خوبی در صنعت هسته‌ای رسیده‌ایم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: علی‌رغم شیطنت‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر توان خودکفایی در تولید سوخت نیروگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پزشکی را دارا هستیم.

وی با اشاره به رفتارهای دوگانه کشورهای غربی در موضوع هسته‌ای، گفت: غربی‌ها بر سر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای ایران،‌ موانع، الزامات و محدودیت‌های فراوانی به وجود آورده‌اند، در حالی که برخی کشورها با این انرژی هسته‌ای جنایت‌های بزرگی را رغم زده‌اند، جمهوری اسلامی ایران به صورت شفاف و روشن دانش و صنعت هسته‌ای‌اش را بدون هیچ‌گونه اعتراض و تخطی دنبال کرده است و همچنان چرخه هسته‌ای و با تحقیق و توسعه غنی‌سازی و تکنولوژی آب سنگین را در داخل تداوم خواهد داد.

وی تأکید کرد: در توافق تیرماه باید توسعه فناوری هسته‌ای محور توافقات قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N784683

وبگردی